بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
جریان نقد کدام شرکت‌ها در مدار مثبت است؛

صندوق‌های پرپول «سامان» و «وپارس»

یکی از عوامل مهم در معاملات سهامداران حرفه‌ای، وضعیت جریان نقد شرکت‌ها بوده که در این مورد، بانکی‌ها به خصوص «سامان» و «وپارس» نمایش خوبی را از خود به بازارسرمایه نشان دادند.
کد خبر : ۱۹۸۱۵۴

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، یکی از موارد مهم در تجزیه و تحلیل بنیادی شرکت‌ها و معاملات اوراق بهادار، صورت وجوه نقد بوده و اطلاعات بدست آمده از آن، امکان بررسی و پیش‌بینی جریان‌های آتی را فراهم می‌کند؛ در واقع، اطلاعات مربوط به جریان‌های نقدی، جنبه‌هایی از یک عملیات را روشن می‌کند که شاید صورت‌های مالی، قادر به انعکاس آن نباشند.

جریان نقد حاصل از فعالیت‌های عملیاتی نشانه وجه نقدی بوده که از فعالیت‌های مستمر شرکت حاصل شده است.

در رتبه‌بندی شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و بر اساس جریان خالص ورود وجوه نقد حاصل از فعالیت‌های عملیاتی، «سامان» با اختلاف قابل توجه در رتبه نخست ایستاده است.

بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده، دیگر نماد بانکی، «وپارس» با ۷۹۸۹ میلیارد تومان ورود وجه نقد، در رده دوم و «وبصادر» با ۳۸۸۰ میلیارد تومان توانسته جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

صندوق‌های پرپول «سامان» و «وپارس»

بر پایه این گزارش باید اشاره داشت که سهامداران حرفه‌ای به بازده نقدی و ریسک سرمایه‌گذاری خود توجه ویژه‌ای دارند بنابراین ارزیابی مبالغ، زمان دستیابی و عدم اطمینان مربوط به حصول جریان‌های نقدی خالص ناشی از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری برای آنان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

از دریچه سرمایه‌گذاری، باز هم رد پای یک بانک در رتبه نخست به چشم می‌خورد؛ جریان خالص فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در «وشهر» بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام شده که از تمام شرکت‌های بورسی بالاتر است.

لازم به ذکر است که «خساپا» نیز در این رتبه‌بندی جایگاه مطلوبی را کسب کرده و «رانفور» با ۷۵میلیارد تومان جریان خالص فعالیت سرمایه‌گذاری، شرایط مناسبی را به نمایش گذاشته است.

صندوق‌های پرپول «سامان» و «وپارس»

در خصوص تأمین منابع مالی، اینبار نیز دو بانک که وضعیت چندان مطلوبی ندارند، در صدر ایستاده‌اند.

«سمایه» با جریان خالص فعالیت‌های تأمین مالی ۳۸۶۷میلیارد تومانی مواجه بوده و از سوی دیگر «وزمین» نیز در این بخش، با رقمی در حدود ۲۵۵۶ میلیارد تومان، در جایگاه بعدی ایستاده است. «حکشتی» نیز با فاصله اندک، در رتبه سوم قرار دارد.

صندوق‌های پرپول «سامان» و «وپارس»

در مجموع، خالص تغییرات موجودی نقد، در «سامان» مثبت ۱۰ هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان شده و در نهایت، عملکرد مثبتی را در این خصوص از خود نشان می‌دهد و فاصله بسیاری زیادی با «وپارس» در جایگاه دوم دارد؛ خالص افزایش وجه نقد در «وبصادر» نیز بالغ بر ۳۶۹۱ میلیارد تومان شده که وضعیت مطوب نقدینگی را در بانک حکایت می‌کند.

صندوق‌های پرپول «سامان» و «وپارس»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صورت‌های مالی عجیب بانک سامان در دوره ۳ماهه منتشر شد؛

دیگر خبری از سود تسعیر دارایی نیست!

گزارش بورس‌نیوز از بادهای قرمز استوایی بر تابلوهای بازار؛

وقتی با کوچکترین تکان همه «فروشنده» می‌شوند

ارسال نظر