بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
تا همین اواخر، سرمایه‌گذاری دردسری بیش نبود. اگر آدم خوش‌شانسی بودید، می‌توانستید یک ساعت از وقتتان را با مکالمه تلفنی با یک مشاور مالی بگذرانید و بعد ازدریافت گزارش سه ماهه مالی موفقیت خود را جشن بگیرید. امروزه با وجود بهترین اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری همه کار‌ها با چشم برهم زدنی انجام می‌شود.
کد خبر : ۱۹۸۲۵۱

۱۵ اپلیکیشین برتر سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کنیم

به گزارش بورس نیوز، شما می‌توانید یک پورتفولیوی مناسب دریافت کنید یا اینکه خودتان به خرید و فروش سهام بپردازید، عملکرد پورتفولیوی خود را چک کنید و بدون حتی مشورت با کسی پولتان را جابجا کنید و از آنجا که هم کارگزار‌های سنتی و هم استارت‌آپ‌های فین‌تک استفاده از اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری را پیشنهاد می‌کنند، به احتمال زیاد یکی از بهترین نرم‌افزار‌ها را باید پیدا کنید.

در اینجا ۱۵ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری را به شما معرفی می‌کنیم:

۱- راند: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای مدیریت سرمایه‌گذاری‌های عظیم‌
این نرم‌افزار‌ها به شکل چشمگیری در حال تبدیل شدن به مشاوران رباتیک هستند. اگرچه «راند» برای ایجاد پورتفولیوی کاربرانش از پرسشنامه خودکار استفاده می‌کند، ولی با مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری شرکای گاگینهام، دوبلین و گابلی نیز همکاری می‌کند تا سرمایه‌گذاران فردی هم امکان دسترسی به سرمایه‌گذاری‌های شرکتی را داشته باشند.

مدیران نهادی راند به شدت به دارایی‌ها و استراتژی‌های جایگزین همچون اوراق بهادار با پشتوانه دارایی، املاک و مستغلات و آربیتراژ ادغام متکی هستند. راند بدون در نظر گرفتن ارزش حساب از کاربر کارمزد ۰.۵ درصدی مدیریت دریافت می‌کند.

۲- رابین‌هود: بهترین اپلیکیشن مخصوص کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری
«رابین‌هود» بهترین گزینه برای سرمایه‌گذارانی است که خودشان تمایل به انجام خرید و فروش دارند و می‌خواهند تا حد امکان هزینه‌های کمتری پرداخت کنند. متاسفانه کاربران رابین‌هود از بعضی از حقوق خود صرف‌نظر می‌کنند، بطوری که این نرم‌افزار هیچ حساب بازنشستگی یا پورتفولیوی مدیریت‌شده ندارد. این بدین معناست که تمام معاملاتی که از طریق آن انجام شود، معامله جداگانه تلقی شده و مشمول مالیات می‌شود و با اینکه برنامه پیش پا افتاده‌ای برای سرمایه‌گذاری است، ولی بهترین روش رایگان معامله برای افراد است.

۳- ای‌کورنز: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای دانشجویان سرمایه‌گذار‌
هر سرمایه‌گذار باید از نقطه‌ای شروع کند. «ای‌کورنز» برای بدست آوردن جمعیت تازه کار به دانشجویان خدمات مدیریت رایگان می‌دهد. این برنامه بر خلاف اکثر برنامه‌های سرمایه‌گذاری، ابزاری برای پس‌انداز «باقیمانده پول اضافی خریدها» در نظر گرفته است، یعنی باقیمانده خرید‌هایی که کاربران در خرده‌فروشان منتخب انجام می‌دهند را برایشان جمع کند و سپس ما‌به‌التفاوت مانده تا رقم دلار بعدی در حساب ای‌کورنز کاربر سرمایه گذاری می‌شود.

اما ممکن است پرداخت هزینه‌های ثابت برای کاربرانی که مانده حساب کمتری دارند، دشوار باشد. کارمزد این نرم‌افزار بسته به موجودی حساب کاربر، ماهانه یک، دو یا سه دلار برای پورتفولیوی منفعل ای‌تی‌اف است.


۴- ای‌ترید: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای تحلیل‌گران داده‌ها‌
سرمایه‌گذارانی که معاملات‌شان را خودشان انجام می‌دهند، امکان خرید دارایی‌های بسیار زیادی ازطریق این نرم‌افزار قدرتمند را دارند.

«ای‌ترید» دارای بهترین کتابخانه تحقیقاتی است که پشتوانه سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، ای‌تی‌اف‌ها، معاملات آتی و قرارداد آپشن این نرم‌افزار است و البته نمودار‌های تعاملی و مطالعات تخصصی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کاربران نرم‌افزار می‌توانند از جزئیات درآمدها، سود سهام، اخبار شرکت و شاخص‌هایی مانند حجم بدهی به صاحبان سهام مطلع شوند و البته ای‌ترید برای ارائه این داده‌ها به کاربران به ازاء هر معامله ۹۵.۶ دلار کمیسیون می‌گیرد که این مبلغ بسیار بالاتر از اپلیکیشن‌های این لیست است. این برنامه به دلیل داشتن ابزار‌های آموزشی و ترتیب دارایی‌ها، انتخاب هوشمندانه‌ای در این صنعت است. سرمایه‌گذاران تازه‌وارد از کمک به ایجاد پرتفوی ریسک‌پذیر حمایت می‌کنند، در حالی که سرمایه‌گذاران کهنه‌کار سرمایه‌گذاری‌های حرفه‌ای را می‌پسندند.

۵- استش: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای امور بانکی
«استش» نیز مانند ای‌کورنز بهترین گزینه برای افراد مبتدی است. فرق استش با سایرنرم‌افزار‌ها در گزینه‌های حساب کاربریش است. کاربران با پرداخت ماهانه ۳ دلار صاحب حساب‌های کارگزاری، بانکی و بازنشستگی می‌شوند و با پرداخت ماهانه ۹ دلار نیزخدماتی همچون دو حساب پشتیبان، دسترسی به تحقیقات در حوزه سرمایه‌گذاری، دریافت جوایز بیشتر و یک کارت نقدی جدید دریافت می‌کنند.

کاربران این نرم‌افزار با پرداخت ۵ دلار می‌توانند افتتاح حساب کنند و امکان خرید پاره‌سهم در بازار سهام و ای‌تی‌اف را دارند.

با این وجود استش فقط حدود ۱۵۰ سهام و ۶۰ قرارداد آپشن ای‌تی‌اف را در دسترس کاربران می‌گذارد. این اپلیکیشن به منظور شفاف‌سازی منابع خود برای افراد تازه‌کار نام ای‌تی‌اف‌ها را عوض می‌کند. بطور مثال نام «آی‌شیرز گلوبال کلین انرژی» را به «کلین اند گرین» تغییر داده است.

۶- تی‌دی‌آمری‌ترید: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشتری
کارگزاری دیگری که با اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری رقابت می‌کند، تی‌دی‌آمری‌ترید است که کاربر با حداقل سرمایه‌گذاری می‌تواند شروع به کار کند. این درحالی است که کارمزد ۹۵.۶دلاری برای هر معامله نسبتا گران و حتی کارمزد ۷۵.۰ دلار برای هر آپشن نیز گران‌تر است.

چرا کاربران کارمزد‌های این نرم‌افزار را پرداخت می‌کنند؟ زیرا گزینه‌های دارایی و پشتیبانی مشتری آن بهتر از بقیه نرم‌افزارهاست. معامله‌گران از بین گزینه‌هایی همچون سهام، اوراق قرضه، ای‌تی‌اف‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، معاملات آتی، ارز‌های خارجی، ای‌دی‌آر‌ها و موارد دیگر می‌توانند انتخاب خود را انجام دهند. چنانچه کاربری نیاز به کمک داشته باشد، ۲۴ ساعت شبانه‌روز ازطریق تلفن، پیامک و پیام‌رسان فوری خدمات پشتیبانی دریافت می‌کند و اگر مشکل او از این راه حل نشد، می‌تواند حضوری به یکی از ۳۶۴ شعبه تی دی‌آمری‌ترید مراجعه کند.

۷- استاک‌پایل: بهترین اپلیکیشن برای والدین‌
«استاک‌پایل» توسط مدیرعاملی که می‌خواست به خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های خود چیزی مهمتر از اسباب‌بازی بدهد، تاسیس شد. این برنامه به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا سهام بلوچیپ و ای‌تی‌اف را به شکل کارت هدیه خریداری کنند.

اگرچه این نرم‌افزار به درد والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را به سرمایه‌گذاری علاقمند کنند، می‌خورد، ولی آن‌ها باید مراقب کارمزد‌های بالای آن باشند. کارمزد یک معامله استاندارد این نرم‌افزار ۹۹.۰ دلار است. با این حال کارمزد کارت‌های هدیه اولین سهام ۹۹.۲ دلار و سهام‌های بعدی ۹۹.۰ دلار است. اگر وجه کارت هدیه را با کارت اعتباری یا نقدی خود پرداخت کنند، بایستی ۳ درصد هزینه اضافی پرداخت کنند. اگرچه ممکن است برای بچه‌ها اهمیتی نداشته باشد، ولی کاربران این برنامه نمی‌توانند ترازنامه شرکت یا تصویری از عملکرد پورتفولیوی خود را ببینند..

۸- کلینک: بهترین اپلیکیشن برای سرمایه‌گذاران ولخرج‌
اگر ترجیح می‌دهید که بیشتر خرید کنید تا پس‌انداز، «کلینک» بهترین گزینه است. شما با متصل کردن کارت اعتباری و حساب بانکی خود به این برنامه می‌توانید در بخشی از سهام‌های تفریحی سرمایه‌گذاری کنید. ازطرف دیگر نیز می‌توانید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که روزانه یا ماهانه مبلغ ثابتی به حساب کلینک شما منتقل شود. سرمایه‌گذاران کلینک درحال حاضر هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند و همچنین نیازی به حداقل واریزی حساب ندارند. درعوض این نرم‌افزار با گرفتن پورسانت از اسپانسر‌های ای‌تی‌اف‌ها هزینه‌های خود را جبران می‌کند.

متاسفانه در این اواخر تنها گزینه دارایی این نرم‌افزار ای‌تی‌اف‌ها هستند و این هم فقط در بسته‌هایی به شرط میزان ریسک‌پذیری کاربر در اختیارش قرار می‌گیرد.

۹-ولث‌فرانت: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای معاملات تمام خودکار
این نرم‌افزار هم شبیه به اپلیکیشن بترمنت و دیگر مشاوران رباتیک در پورتفولیوی غیرفعال سرمایه‌گذاری می‌کند و فقط کارمزد ۲۵.۰ درصد برای مدیریت حساب از کاربر دریافت می‌کند. اگرچه حداقل موجودی حساب برای سرمایه‌گذاری در این نرم‌افزار ۵۰۰ دلار است، اما از برداشت روزانه زیان‌های مالیاتی یا تحقق ضررو زیان برای جبران مالیات بر سود سرمایه پشتیبانی می‌کند. خدمات ارزش برداشت زیان مالیاتی مختص سرمایه‌گذارانی است که هر روز از نرم‌افزار استفاده می‌کنند، اما ازجمله اپلیکیشن‌های محبوب مشاور رباتیک است.

کاربران برای بهره‌گیری بیشتر از نرم‌افزار باید به نقطه مطلوب آن متمرکز شوند. برخلاف بسیاری از نرم‌افزار‌های مشاور رباتیک، ولث‌فرانت پاره‌سهام معامله نمی‌کند. سرمایه‌گذاران جدی باید به جنبه دیگر این نرم‌افزار نگاه کنند. اگرچه این اپلیکیشن مانند صندوق «سرمایه‌گذاری ریسک ولث‌فرانت پاریتی» کارمزد اضافه‌تری از حساب‌های ۶ رقمی دریافت می‌کند، اما در این نرم‌افزار هیچ گزینه‌ای که توسط خود کاربر مدیریت شود یا جایزه‌ای برای مانده حساب‌های بالا وجود ندارد.

۱۰- پرسونال کپیتال: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای خدمات مشتریان انسان‌محور‌
حداقل مانده حساب کاربر در این نرم‌افزار باید بالا باشد. اگرچه ممکن است زیاد به نظر برسد، اما ابزار‌های پس‌اندازویژه و قدرتمندی دارد. کاربرانی که بتوانند حداقل مانده ۱۰۰هزار دلار داشته باشند، ترکیبی از دو خدمات مشاوره انسان و ربات دریافت می‌کنند و به حساب‌های با موجودی ۲۰۰ هزار دلار نیز خدمات مشاوران مالی تعلق می‌گیرد. با این که کارمزد ۸۹.۰ درصدی مدیریت این نرم‌افزار بسیار پایین است، اما سرمایه‌گذارانی که مانده حسابشان خیلی زیاد است نیز کارمزد ناچیز ۴۰.۰ درصد را پرداخت می‌کنند.

کاربران با پرداخت این کارمزد‌ها چه خدماتی دریافت می‌کنند؟ تعداد زیادی از ابزار‌های برنامه‌ریزی مالی که شامل پیگیری هزینه‌کردها، ارزش خالص، پیشرفت بازنشستگی، عملکرد پورتفولیو و موارد دیگر می‌شود. این نرم‌افزار دو ویژگی جدید هم دارد: یکی حسابی شبیه به پس‌انداز با سود ۳.۲ درصد و همچنین یک برنامه‌ریز برای حقوق بازنشستگی که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا برداشت‌های خود درهنگام بازنشستگی را انجام دهند.


۱۱- ام یک فاینانس: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای امنیت داده‌ها
این نرم‌افزار مدعی است که تنها حساب فاینانس موجود در بازار است و در بین اپلیکیشن‌های موجود سخت‌ترین دسته‌بندی گزینه‌ها را دارد. «ام۱ فایننس» ترکیبی از یک کارگزاری و برنامه مدیریت سرمایه‌گذاری است که معاملات هم توسط خود کاربر و هم مشاور رباتیک قابل انجام است.

اگرچه این نرم‌افزار دارای اشکالاتی است، ولی بعنوان یک پلتفرم رایگان و بدون نیاز به حداقل مانده موجودی حساب از شاخص‌های امنیت داده قویی برخوردار است. «ام یک» علاوه بر احراز هویت دوعاملی از روش رمزگذاری ۴۰۹۶ بایتی برای انتقال و ذخیره داده‌ها استفاده می‌کند. از جمله معایب این نرم‌افزار این است که خدمات برداشت زیان مالیاتی و خدمات دارایی به اندازه کارگزاری‌های سنتی به کاربران نمی‌دهد.

۱۲- الی‌اینوست: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای پیشنهادات مقدماتی‌
این نرم‌افزار از هر دو گروه سرمایه‌گذاران تازه‌کار و باتجربه استقبال می‌کند و مجموعه کاملی از مطالب آموزشی و کارمزدی منصفانه است، اما دلیل قرار گرفتن در لیست اپلیکیشن‌های برتر سرمایه‌گذاری، جوایز آن است.

سرمایه‌گذاران تنها با سپرده ۱۰ هزار دلاری، ۵۰ دلار به انضمام ۹۰ روز معامله بدون کمیسیون جایزه می‌گیرند و با داشتن سپرده‌های بیشتر مبلغ جایزه به ۳۵۰۰ دلار خواهد رسید. اگرچه کارمزد‌های این نرم‌افزار از بسیاری از ابزار‌های تراز اول بالاتر است، اما پایین‌تر از سایر کارگزاری‌های آنلاین موجود در این لیست است.

در این اپلیکیشن معاملات سهام و ای‌اف‌تی مشمول کمیسیون ۹۵.۴ دلاری بعلاوه ۶۵.۰ دلار برای قرارداد‌های آپشن می‌شود. اگر شما معامله‌گری فعال یا ثروتمند باشید، این کارمزد‌ها به ۹۵.۳ دلار و هزینه ۵۰.۰ دلاری برای آپشن کاهش می‌یابد. باتوجه به برنامه و منابع بصری الی‌اینوست، برنامه بدی نیست.

۱۳- بترمنت: بهترین اپلیکیشن برای سرمایه‌گذاری در مسئولیت‌های اجتماعی (اس‌آر‌آی)
سرمایه‌گذاران جوان دوست دارند بطور ویژه از شرکت‌های با مسئولیت اجتماعی حمایت کنند. «بترمنت» برای تحقق این نیاز، بهترین نوع پورتفولیوی برای سرمایه‌گذاری اس‌آر‌آی را ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار در مقایسه با پورتفولیوی مرکزی خود و دارایی‌های بازار سرمایه‌گذاری اس‌آر آی از شاخص خودش ۴۲ درصد بالاتر است. دارایی‌های دیگر این نرم‌افزار در پورتفولیوی اس‌آرآی اکثرا ای‌تی‌اف‌های بزرگ بازار هستند.

بترمنت با داشتن ۱۵ میلیارد دلاردارایی تحت مدیریت خود اخیرا خدماتش را به دو بخش بترمنت دیجیتال – بدون حداقل موجودی حساب و ۲۵.۰ درصد کارمزد مدیریت حساب- و بترمنت پرمیوم تقسیم کرده است. در خدمات پرمیوم، کاربر با موجودی حساب ۱۰۰ هزار دلار و پرداخت ۴۰.۰ درصد کارمزد جلسات مشاوره تلفنی نامحدود با برنامه‌ریزان رسمی مالی دریافت می‌کند.

۱۴- ون‌گارد: بهترین اپلیکیشن برای سرمایه‌گذاری شاخص‌
«ون‌گارد» یکی از قدیمی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نرم‌افزار‌ها است. اگر از عهده یک اینترفیس گیج‌کننده برمی‌آیید، چند گزینه بهتر برای خرید صندوق‌های مشترک و ای‌اف‌تی‌ها پیدا خواهید کرد. این اپلیکیشن هیچ کمیسیونی برای معاملات از کاربران نمی‌گیرد. اما این هزینه‌ها را در ای‌تی‌اف‌های خودش بدست می‌آورد. به علاوه کاربرانی که اسناد حساب خود را به صورت الکترونیکی دریافت می‌کنند، هیچ کارمزدی برای این خدمات پرداخت نمی‌کنند؛ و باور می‌کنید یا نه، در ون‌گارد حتی نیازی به حداقل موجودی هم وجود ندارد.

۱۵-توایین: بهترین اپلیکیشن سرمایه‌گذاری برای زوج‌ها‌
پس‌انداز برای زوج‌هایی که منابع مالی کاملا مشترکی ندارند سخت است. اگر مراسم عروسی یا تعطیلات پیش رو دارید، اما هنوز می‌خواهید حساب‌های بانکی جداگانه داشته باشید، سری به «توایین» بزنید. این نرم‌افزار که توسط جان هانکوک حمایت می‌شود، ماهانه ۲۵.۰ دلار برای هر سرمایه‌گذاری ۵۰۰ دلاری کارمزد دریافت می‌کند.

اگرچه میزان کارمزد توایین با سایر ارائه‌دهندگان خدمات سرمایه گذاری دیجیتال یکسان است، اما کارمزد آپشن آن نیست. این اپلیکیشن تنها سه پورتفولیوی کم‌ریسک، متوسط و پرریسک در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حتی ترکیب همه دارایی ای‌تی‌اف، پوشش بازار سهام و اوراق قرضه این نرم‌افزار بسیار محدودتر است. توایین انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاران تازه‌واردی است که به دنبال پس‌انداز‌های کوتاه‌مدت هستند.

اپلیکیشن‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران فردی که در جستجوی راه بی‌دردسری برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام هستند، بهترین گزینه است. عملکرد همه این نرم‌افزار‌ها با هم یکسان نیست، ولی کاربران با این ۱۵ اپلیکیشن می‌توانند از نقطه مناسبی سرمایه‌گذاری را شروع کنند.

مترجم: سپیده ترشگو

منبع: راه پرداخت

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
با سلام درایران هم می توانیم ؟ آیا مطمین هستند ؟
ارسلان دولتخواه
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷
لطفا در ایران بهترین اپلیکیشن سرمایه گذاری معرفی نمایید
وحید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
خودتون رو‌ مسخره کردید؟
ترجمه مقالات خارجی رو کپی میکنید‌
اینها تو‌ایران عیچ کاربردی ندارند
نیلو
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
دقیقا موافقم با نظر شما
اپلیکیشن های ایرانی رو معرفی کنید مثل نمادبان که کارایی و کیفیت خوبی دارن
سارا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱
اپلیکیشن بورس سنج
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳
درود سوال من اعتبار نرم افزار "چشم بورس "بود.این مطالب رو قالب کردین