بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

حق مردم و قاچاقچیان دارو

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: افزایش قیمت و استفاده از ظرفیت بیمه‌ها برای پوشش دارو می‌تواند به نفع تولید‌کننده، مصرف‌کننده و بیمه‌ها باشد؛ درست نیست حق مردم، نصیب قاچاقچیان دارو شود.
کد خبر : ۱۹۸۹۵۰

به گزارش بورس نیوز، سیدمرتضی خاتمی درباره قاچاق دارو اظهار کرد: با افزایش تولید ۵۰ درصدی دارو و دارو‌های ارزانقیمت زمینه قاچاق دارو به کشور‌های همسایه فراهم شده و ممکن است بیشتر به صورت مسافری باشد و در برخی اقلام، قیمت در داخل و خارج کشور تا ۸ برابر است.

وی افزود: بهترین راهکار کنترل قاچاق، افزایش قیمت دارو و استفاده از بیمه‌ها بوده تا مردم در کشور بتوانند داروی ارزان تهیه کنند کنند و از سویی دارو‌های ارزان به خارج کشور قاچاق نشوند البته کنترل مبادی خروجی چه مسافری و چه کالائی، می‌تواند تا حدودی بر این کار تاثیرگذار باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت و استفاده از ظرفیت بیمه‌ها برای پوشش دارو می‌تواند به نفع تولید‌کننده، مصرف‌کننده و بیمه‌ها باشد؛ درست نیست حق مردم، نصیب قاچاقچیان دارو شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: تقریبا ۹۷ درصد دارو‌ها تولید داخل بوده ۳ درصد دارو‌ها وارداتی و اغلب دارو‌های خاص هستند که حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارزبری دارند. البته برای واردات مواد اولیه دارو و تجهیزات در مجموع بیش از ۵.۲ میلیون دلار ارز نیاز داریم.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در خانه ملت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم بانک مرکزی باید درزمینه تخصیص ارز موردنیاز برای تامین مواد اولیه دارو‌های خاص و تجهیزات پزشکی که در داخل کشور تولید نمی‌شوند سرعت بیشتری به خرج دهد تا مشکلی در روند تولید و تامین دارو و تجهیزات پزشکی پیش نیاید.

خاتمی گفت: باید داروخانه‌های مرجع به ویژه هلال‌احمر به عنوان نقطه اتکا مردم عمل کنند و هیچ کسری و کمبودی نداشته باشند در این راستا نیاز است انبار‌های داروئی و پخش هلال احمر در استان‌ها توسعه یابد تا هم در شرایط عادی و هم در شرایط وقوع حوادث طبیعی محلی مطمئن برای تامین و توزیع دارو و تجهیزات در دسترس باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر فروش «دزهراوی» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

افزایش نرخ دارویی‌ها را سودده نکرد

نسبت به ۶ماهه سال گذشته مشاهده شد؛

تزریق رشد ۲۰درصدی در حساب‌های "کاسپین"

تجویز ۶ماهه این داروساز برای سهامداران بررسی شد؛

"هزینه‌های مالی" نکته نگران‌کننده در نسخه "دالبر"

ارسال نظر