بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
بررسی گزارش ۶ ماهه نشان داد؛

پتروشیمی غدیر، سود آورتر از گذشته

جلسه بررسی عملکرد ۶ ماهه پتروشیمی غدیر و بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد ۶ ماهه روز دوشنبه سیزدهم آبان‌ماه در سالن اجتماعات تاپیکو برگزار شد.
کد خبر : ۱۹۹۷۳۱

به گزارش بورس نیوز، جلسه بررسی عملکرد ۶ ماهه پتروشیمی غدیر و بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد ۶ ماهه روز دوشنبه سیزدهم آبان‌ماه در سالن اجتماعات تاپیکو برگزار شد.

در این نشست علاوه بر معاونین، مدیران و کارشناسان، نمایندگان سهام‌دار عمده، مدیرعامل، اعضاء هیات مدیره، معاونین و مدیران پتروشیمی غدیر حضور داشتند.

پتروشیمی غدیر طی ۶ ماهه اعلام کرده است که مبلغ ۳,۹۷۵,۷۸۷ میلیون ریال PVC فروخته که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. تا پایان سال پیش‌بینی افزایش قابل توجهی نسبت به عملکرد ۶ ماهه نخست سال در بودجه اصلاحی منظور کرده است.

مقدار تولید طی ۶ ماهه عملکرد ۹۸، بالغ بر ۵۵٫۰۷۶ تن تولید PVC بوده است که نسبت به دوره مشابه سال پیش رشد قابل توجهی داشته و برای سال ۹۸ نیز پیش‌بینی رسیدن به ظرفیت طراحی دیده شده است.

سود عملیاتی شرکت با رشد ۳۵۳ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه بوده است.

نام‌نیک، مدیر عامل پتروشیمی غدیر عمده عوامل دستیابی به این موفقیت را بهبود ضرایب مصرف، کاهش هزینه تعمیرات، کاهش قطعات و لوازم یدکی کارخانه به‌دلیل کمترین توقف تولید طی چند سال اخیر، کاهش هزینه خدمات پیمانکاری، بهینه‌سازی حامل‌های انرژی و کاهش ۱۱ درصدی برق مصرفی و نیز کاهش ۹ درصدی سایر سربار تولید برشمرد.

وی به تحول صورت گرفته در معاونت بازرگانی اشاره کرد و افزود: استفاده از نیروهای متخصص در این معاونت، رویکرد منجر به تغییر در ترم و نحوه فروش، افزایش قدرت رقابت با رقبای داخلی و شناسایی بازارهای جدید فروش‌های صادراتی و جذب مشتریان جدید موجب ایجاد حاشیه سود مناسب‌تر نسبت به فروش محصول در داخل کشور شده است.

گفتنی‌ است، "شغدیر" توانسته است برای سهام‌داران خود به ازا هر سهم ۶۵۶ ریال سود بسازد که بازده ۲۳۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

با توجه به بودجه اصلاحی بر اساس عملکرد ۶ ماهه "شغدیر" سهام‌داران را امیدوار به دستیابی به سود مناسب برای سال ۱۳۹۸ می کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ادامه روند افزایشی نرخ فروش PVC ثبت شد؛

افزایش ۶۰درصدی درآمد عملیاتی "شغدیر"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
نزدیک به یکسال میشه یه گروه نوسانگیر در بورس سهامدار خرد رو به ستوه آوردن. واقعا جای تاسف داره... کاش از طرف سهامدار عمده کمی حمایت میشد و بساط نوسانگیرها رو جمع میکردن. NAV سهم شغدیر در حال حاضر 2000 تومنه!