بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
باوجودبررسی اوپک برای کاهش تولید نفت؛

تولید نفت عربستان افزایش یافت

نظرسنجی مؤسسه پلاتس نشان می‌دهد که تولید نفت عربستان در ماه اکتبر امسال به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید و این مسئله سبب شد تولید نفت سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در مجموع به ۲۹ میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه در روز برسد.
کد خبر : ۱۹۹۸۱۷

تولید نفت عربستان افزایش یافت

به گزارش بورس نیوز، نظرسنجی مؤسسه پلاتس نشان می‌دهد که تولید نفت عربستان در ماه اکتبر امسال به ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید و این مسئله سبب شد تولید نفت سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در مجموع به ۲۹ میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه در روز برسد.

در ماه اکتبر امسال ونزوئلا، امارات و لیبی نیز تولید خود را افزایش دادند و این مسئله افت تولید کشور‌هایی همچون اکوادور، آنگولا، عراق و نیجریه را جبران کرد.

با توجه به تثبیت نسبی تولید اوپک، به نظر می‌رسد این سازمان اکنون توجه خود را نشست آینده خود در ماه دسامبر امسال معطوف می‌کند که در آن، این سازمان و متحدانش درباره آینده توافق جهانی کاهش تولید نفت بحث خواهند کرد.

با این همه، شایعه‌ها درباره تشدید کاهش تولید اوپک در روز‌های اخیر از سوی مسئولان این سازمان رد شده است.

پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش عرضه نفت در ماه اکتبر امسال به ۱۴۲ درصد رسید، در این ماه عراق با وجود کاهش تولید، همچنان فراتر از سهمیه خود در این توافق تولید کرد و تولید خود را به چهار میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز رساند.

نیجریه نیز در ماه اکتبر امسال روزانه یک میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرد که بالاتر از سهمیه تولید آن طبق توافق جهانی کاهش تولید نفت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر