بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
خوردگی زیان در این پیمانکار؛

مشکلات مدیریتی کار دست «رتکو» داد

عملکرد ۶ ماهه ابتدای سال ۹۸ این شرکت ثمره‌ای جز ناپدید شدن ۹۸ درصد سود انباشته نداشته که نشانه‌ها حاکی از آن است که بخشی از مشکلات از اتاق مدیریت سرچشمه می‌گیرد.
کد خبر : ۲۰۰۱۳۹

مشکلات مدیریتی کار دست «رتکو» داد

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، نگاهی به ترازنامه شرکت «بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو» آب شدن سود انباشته را به خوبی نمایش می‌دهد.

عملکرد ۶ ماهه ابتدای سال ۹۸ این شرکت ثمره‌ای جز ناپدید شدن ۹۸ درصد سود انباشته نداشته است.
بهای تمام شده بیش از درآمد محقق شده بود و در نتیجه آن، زیان ناخالص به بار نشست و از آن جایی که «رتکو» هیچ ممر درآمدی دیگری ندارد و سایر سرفصل‌های عملیاتی و غیرعملیاتی خالی از هیچ است، با اندک هزینه عمومی اداری و فروش، به زیان خالص ۳۳ میلیارد ریالی نائل آمد.

مشکلات مدیریتی کار دست «رتکو» داد

مشکلات «رتکو» از کدام عوامل نشأت می‌گیرد؟

بر اساس این گزارش، درآمد ارزی این شرکت با توجه به مشکلات مربوط به بازرسی کالا در خارج از کشور، از مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال پیش بینی شده به حدود ۳۷ میلیارد ريال تنزل یافته است.

از سوی دیگر، بابت قرارداد با شرکت پارس جنوبی متحمل ۱۸.۵ میلیارد ریال هزینه و جرائم شده است. علاوه بر این، به دلیل مشکلات مدیریتی و به دنبال آن، ایجاد مشکلات بانکی، «رتکو» مجبور شد از یکسری مناقصات انصراف دهد و باعث کاهش عملکرد و درآمد‌های شرکت شود.

شایان ذکر است که در سال‌های گذشته وجود شرکت‌های حقوقی بدهکار به نظام بانکی در هیئت مدیره موجب شد شرایط لازم برای اخذ اعتبارات بانکی به چالش کشیده شود که اثراتی مانند اجبار در تمدید قرارداد‌ها با شرایطی به نفع کارفرما و همچنین عدم ورود شرکت به مناقصات با مبالغ بالای تضمین را به همراه داشته باشد.

مشکلات مدیریتی این شرکت بر قیمت سهم در بازار سرمایه اثرات خود را نشان داده است.

همان‌گونه که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، معمولا میزان بازدهی سهام «رتکو» بیش از شاخص کل بوده اما؛ در سال ۹۷ نتوانست خود را با کلیت بازار سرمایه همراه و رضایت سهامداران را تأمین کند. هر چند که از ابتدای سال جاری تا به امروز بازدهی ۹۲ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است.

مشکلات مدیریتی کار دست «رتکو» داد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
طبق پیش بینی شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کو؛

"رتکو" به جای سود، ۱۴۶ تومان زیان پیش بینی کرد

کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت" بانک" و "خودرو" عنوان کرد:

تجدید ارزیابی حلال مشکلات نیست

ارسال نظر