بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
رئیس کارگروه نفت و گاز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شرایط حال کشور را نیازمند اکوسیستمی جدید دانست که صندوق‌های سرمایه گذاری ریسک پذیر بر نیاز مجتمع‌های پتروشیمی یکی از این راهکارست.
کد خبر : ۲۰۰۳۱۶

تمرکز صندوق‌های ریسک پذیر بر مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش بورس نیوز، حمزه حسنی در خصوص اکوسیستم نوآوری عنوان کرد: شرایط جدید کشور به نحوی است که نیاز به اکوسیستم جدید و رسیدن به تولید داخلی احساس می‌شود البته این امر تنها محصولات های‌تک (HIGH TECH) را شامل نمی‌شود.

وی ادامه داد: نظام نوآوری با رشد و پرورش دانش فنی در دست بازیگرانی، چون استارتاپ ها، کارآفرینان، صندوق‌های سرمایه گذاری ریسک پذیر، شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌های علم وفناوری و دانشگاه‌ها قرار دارد.

حسنی با اشاره به استارتاپ‌ها به عنوان بخش‌های مهم این نظام گفت: استارتاپ‌ها در چهار مرحله شکل گیری تیم، ایده، طراحی پایه و مفهومی و ساخت نمونه آزمایشگاهی قرار گرفته و بر تجارت جدید تمرکز دارند و همزمان خلاقیت و رشد آن‌ها با هم آمیخته شده است. 

وی افزود: در دنیا وارد حوزه‌های و صنایع مختلف شده اند، اما در ایران بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات (IT) فعال هستند. 

رئیس کارگروه نفت و گاز معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از وجود ۷۰ مرکز شتاب دهنده در کشور خبر داد و افزود: شتاب دهنده‌ها به کمک استارتاپ‌ها آمده و آنان را برای جذب سرمایه آماده می‌کنند.

وی تعداد صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر را ۴۵ واحد عنوان کرد و گفت:می توان این صندوق‌ها را بر نیاز‌ مجتمع‌های پتروشیمی متمرکز کرد.

لازم به ذکر است، صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر (VENTURE CAPITAL)، یعنی سرمایه شما در قالب یک مجموعه ثبت شده مدیریت دارایی، در اختیار شرکت‌های تازه پا که فعالیت و سودآوری آن‌ها ریسک بالایی دارد، قرار بگیرد، تا این ریسک بالا منجر به سود بالا شود. در واقع یک روش تامین مالی (EQUITY FINANCING) برای کارآفرینان کوچک و متوسط که دنبال نقدینگی برای ایده‌های نوآورانه در بازار هستند.
 ۵ صندوق سرمایه گذاری جسورانه تا اردیبهشت ۹۸ مجوز از سازمان بورس ایران گرفته اند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بانکی ها سوار خودروی زیان شدند؛

نفتی‌ها برنده رالی سودسازی

در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

"نوآوری" به جای"تجاری" در استارتاپ‌ها

ارسال نظر