بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
فعال استارتاپ در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

دردسر نبود زیرساخت برای "فین تک"

از مشکلات اساسی در حوزه فین تک می‌توان به نبود زیرساخت‌ها اشاره داشت، قوانین لازم در این خصوص هنوز تدوین نشده و میزان بهایی که باید در کشور به این حوزه وجود داشته باشد مغفول مانده است.
کد خبر : ۲۰۰۱۹۴

دردسر نبود زیرساخت برای

احسان احسانی مقدم، سرپرست تیم داوری سومین دوره مسابقات ICT Chalenge دانشگاه شریف، در گفتگو با بورس نیوز گفت: طی چند دوره برگزاری، شرکت کنندگان با اطلاعات بیشتر و ذهن آماده‌تر حضور یافته و این امر باعث افزایش رقابت و همزمان، بهتر شدن دوره به دوره این مسابقات است.

وی ادامه داد: هدف این است که دوره‌های آتی با ایده‌های مختلف در حوزه‌های متفاوتی، چون بلاک چین و ... برگزار شود.

احسانی مقدم در خصوص روال برگزاری مسابقات عنوان کرد: هر سال دو بار اقدام به برگزاری این رقابت صورت می‌گیرد و برای دوره‌های پنجم وششم نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.
 
 

وی با اشاره به مشکلات موجود در این حوزه و حمایت‌های دولت اظهار داشت:از مشکلات اساسی در حوزه فین تک می‌توان به نبود زیرساخت‌ها اشاره داشت، قوانین لازم در این خصوص هنوز تدوین نشده و میزان بهایی که باید در کشور به این حوزه وجود داشته باشد مغفول مانده است.

احسانی مقدم افزود: امید می‌رود در آینده با صدور مجوز‌های لازم این امر انجام شده و شتاب کُند آن به سرعتی بالا تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود همین مشکلات در حوزه ارتباطات نیز گفت: طی چند سال اخیر این روال شتاب بیشتری پیدا کرده، اما همچنان نیاز به تکمیل بیشتر احساس می‌شود. این حوزه مانند فعالان ارتباطات در سراسر دنیا نیازمند توجه بسیاری است چرا که حوزه‌ای به شدت سودآور است. 

احسانی مقدم در پایان تصریح کرد: در شرایط حال حاضر که اقتصاد کشور نیازمند توجهی خاص است، حوزه ارتباطات با اشتغال زایی می‌تواند امری تاثیرگذار در امور اقتصادی باشد بنابراین حمایت از استارتاپ‌ها و فناوری‌های جدید در کشور امری ارزشمند و نیازمند پشتیبانی است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا سرمایه گذاری در «بیت کوین» معقول است؟

معایب و مزایای سرمایه گذاری در «بیت کوین»

ارسال نظر