بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مدیر انجمن سرامیک ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

چالشی بر سر راه فرصت طلایی صنعت کاشی و سرامیک

اگر در کنار توافقنامه اوراسیا، نحوه نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی با این کشورها هم مشخص شده و مشکلات و محدودیت های انتقال ارز برطرف گردد، این توافقنامه فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات کاشی و سرامیک خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۰۴۶۲

به گزارش بورس نیوز، چندی قبل توافقنامه همکاری تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا منعقد شد و به موجب این موافقتنامه، صادرات ۵۰۰ قلم کالا از جمله کاشی و سرامیک از پنجم آبان ماه امسال با تعرفه ترجیحی یا صفر به ۵ کشور اتحادیه اوراسیا انجام خواهد شد.

بهنام عزیززاده مدیر انجمن سرامیک ایران در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: امضای توافقنامه همکاری تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا، اتفاق مثبتی برای صنعت تولید کاشی و سرامیک خواهد بود؛ مشروط بر آنکه مکانیزم برگشت ارز به کشور هم تعریف شود. همکاری های تجاری و تعرفه های ترجیحی در بسیاری موارد به کشورهایی که با این مکانیزم محصولات خود را صادر می کنند، کمک کرده است.

وی افزود: در حال حاضر عمده صادرات صنعت کاشی و سرامیک به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان صورت می گیرد ولی این توافقنامه به گسترش بازارهای صادراتی صنعت و ورود به کشورهای اوراسیا کمک خواهد کرد. اگر در کنار توافقنامه اوراسیا، نحوه نقل و انتقال پول از طریق سیستم بانکی با این کشورها هم مشخص شده و مشکلات و محدودیت های انتقال ارز برطرف گردد، این توافقنامه فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات کاشی و سرامیک خواهد بود. فعلا نمی توان زمان آغاز صادرات با تکیه بر این توافقنامه را قطعی اعلام کرد و در شرایط کنونی، همه چیز بستگی به امکان انتقال ارز دارد.

 

در خصوص این توافقنامه بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر