بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
بررسی ها نشان می دهد؛

حرکت به سمت توافق تجاری

بازارهای سهام جهان روز دوشنبه پس از آنکه چین با تغییر در یک نرخ بهره کلیدی، بازارها را غافلگیر کرد، به رکوردی بالا نزدیک شد.
کد خبر : ۲۰۰۵۹۸

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی چین در جدیدترین اقدام برای حمایت از اقتصاد ملی این کشور، نرخ بهره نوعی وام کوتاه‌مدت را با پنج امتیاز پایه به ۲.۵۰ درصد کاهش داد.

این اخبار به بازارهای آسیا برای بالارفتن ارزش کمک کرد. شاخص نیکی ژاپن نیم درصد تقویت شد. شاخص هنگ‌کنگ‌سنگ نیز ۱.۴ درصد افزایش یافت که بیشترین تقویت آن طی دو هفته اخیر بوده‌است.

در روز دوشنبه، معاملات در بازارهای اروپا و امریکا نیز ارزش‌شان بالا رفت. شاخص داو، S&P۵۰۰ و نزدک، هر سه بالا رفتند.

شاخص اروپایی STOXX ۶۰۰ نیز به روند رشد خود برای ۶ هفته متوالی ادامه داد. این شاخص تنها ۸ امتیاز با رکورد ۴۱۵.۱۸ خود در میانه آوریل فاصله دارد.

«کیت جاکز»، استراتژیست ارشد جهانی می‌گوید: «این یک شروع آرام برای هفته‌ای آرام است. خطرهای بازار این هفته در حاشیه هستند.»

«پاتریک شوویتز»؛ استراتژیست جهانی در بخش مدیریت دارایی جی‌پی‌مورگان نیز می‌گوید: «ما شاهد حرکت به سمت توافق محدود برای جنگ تجاری هستیم. دستیابی یه یک توافق کوچک نیز می‌تواند احساسات منفی را از اقتصاد و بازارها دور کند.»

بر اساس گزارش رویترز، دلار نیز در روز دوشنبه تغییراتی در برابر سایر ارزهای عمده داشته است. دلار در برابر پناهگاه امن ین به ارزش ۱۰۸.۹ رسید.

هر یورو نیز به ارزش ۱.۱۰۶۳ دلار معامله شد. سرمایه‌گذاران در اروپا منتظر نخستین سخنرانی کریستین لاگارد، رئیس جدید بانک مرکزی اروپا برای دریافت سرنخ‌هایی از سیاست‌های آینده هستند.

هر اونس طلا نیز با کاهش ارزش، به قیمت یک هزار و ۴۵۹ دلار سقوط کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر