بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"سهام عدالت" کورسوی امید

در بهبوهه‌ای که شوک‌های اقتصادی مانند افزایش نرخ حامل‌های انرژی و فضای تورمی سال ۹۷، معیشت مردم را هدف گرفت و کاهش ارزش پول گریبانگیر اقتصاد شد، می‌توان با آزادسازی سهام‌عدالت بخشی از درآمدزایی و سودسازی را چرخه معیشتی مردم بازگرداند.
کد خبر : ۲۰۱۶۱۰

محمدرضا پورابراهیمی عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بورس‌نیوز درخصوص آزادسازی سهام‌عدالت و توانایی سهم‌های آن ددر بهبود معیشت مردم، گفت: در آخرین لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس تقدیم شد، گزارش آن توسط کمیسیون ویژه آماده شده و به‌زودی در صحن علنی خانه ملت قرائت خواهد شد و تمام چارچوب‌ها و ابعاد آن آمادگی بررسی بوده تا پس از جمع‌بندی در صحن، روند اجرایی آن آغاز شود.

بحث و اجرای سهام‌عدالت به‌معنای آن نبوده که دولت اجرای کمک معیشت‌های ناشی از اجرای تغییر قیمت در حوژه انرژی را فراموش کند

وی ادامه داد: برای اجرای سهام‌عدالت، دولت نیازمند قانون در بُعد صندوق سرمایه‌گذاری بوده که این مورد نیز تصویب و آماده ورود به صحن است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین درخصوص نیاز جامعه به تامین‌مالی و حمایت‌های ویژه با توجه به گرانی‌های تحمیلی نیز این چنین گفت: برای تغییر فضای اقتصادی و خروج خانوار‌ها از فشار‌های تحمیل شده اقتصادی، مجلس به صورت ویژه سهام‌عدالت را در اولویت خود قرار خواهد داد اما؛ باید توجه داشت که بحث و اجرای سهام‌عدالت به‌معنای آن نبوده که دولت اجرای کمک معیشت‌های ناشی از اجرای تغییر قیمت در حوژه انرژی را فراموش کند و باید بحث بازسازی منابع و تزریق آن به مردم را به صورت جدی پیگیری کند.

پورابراهیمی تاکید کرد: تامین کمک معیشتی مردم به‌همزاه سهام‌عدالت حتی می‌تواند به‌صورت موازی در کنار یکدیگر پیگیری شود و بدون آنکه خللی در کار هم پیش آورد، مردم از این طرح‌ها سودی کسب کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سهام‌عدالت می‌تواند در شرایط کنونی به مردم سودرسانی کند چراکه در معیشت مردم در فضای تورمی سال گذشته به‌همراه شوک بنزین قرار گرفته و باید دغدغه‌های اقتصادی مردم پوشش داده شود و فضای مثبتی به جامعه تزریق شود که باید تاکید کرد که این موضوع در قالب سهام عدالت کاملا امکان پذیر است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" یتیمی که متولی ندارد

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در گفتگو با بورس نیوز:

"بورس" تنها مسیر نقدشوندگی "سهام عدالت"

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

ایجاد تورم محاسباتی پس از افزایش قیمت بنزین

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹
آزادسازی باید به صورت تدریجی صورت بگیرد. ارزش سهام عدالت بالا رفته است و در صورت آزاد سازی هر کسی متقاضی فروش خواهد شد و افزایش شناوری بلایی بزرگ برای سهامداران خرد شرکت های بنیادی است.
این روزها که حقوقی ها افت سهم های بزرگ شده اند و اجازه رشد نمی دهند وای به روزی که آزادسازی هم مجاز شود. بازار را به لجن خواهند کشید.
سهام عدالت بایستی به صندوق قابل معامله در بورس واگذار شود تا با حفظ شناوری، حق سهامداران خرد ضایع نشود.