بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:

لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس ارائه نشده

آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی در این دوره از مجلس بوده، اما تاکنون در این زمینه هیچ گونه لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است.
کد خبر : ۱۹۹۵۶۶

به گزارش بورس نیوز، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی ما در این دوره از مجلس بود اما تاکنون در این زمینه هیچ گونه لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است.

 علیرضا صالح، رییس سازمان خصوصی سازی  اعلام کرد : آزادسازی سهام عدالت منتظر تصویب لایحه مربوطه در مجلس است و سعی می‌کنیم تا آخر سال سهام عدالت دست مردم آزادسازی شود.

وی همچنین گفت: برای آزادسازی سهام عدالت یک لایحه در مجلس در حال بررسی و تصویب است که اگر به تصویب نهایی برسد و تبدیل به قانون شود، آزادسازی انجام می‌شود.

«حسن حسینی شاهرودی» هم در واکنش به اظهار نظر مطرح شده از سوی رییس سازمان خصوصی سازی در خصوص آزادسازی سهام عدالت گفت: آزادسازی سهام عدالت از جمله مطالبات اصلی ما در این دوره از مجلس بود اما تاکنون در این زمینه هیچ گونه لایحه‌ای به مجلس ارائه نشده است.

وی ادامه داد: از ابتدای دوره مجلس دهم تاکنون بارها خواستار آزادسازی سهام عدالت بودیم و اعلام کردیم این سهام قابلیت عرضه و واگذاری در بورس دارد و باید قیمت پایه آن باید از طریق بورس رقم بخورد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

حسینی شاهرودی افزود: ما همچنان در انتظار اقدام دولت هستیم و هیچ نیازی به لایحه از سوی مجلس در کمیسیون اقتصادی نیست.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این اقدام باید به طور حتم هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد، از چند سال گذشته این موضوع را از دولت و وزارت اقتصاد مطالبه کردیم تا ضمن آزادسازی سهام عدالت، قابلیت عرضه در بورس را داشته باشد.

به گفته وی، اکنون مالکان سهام عدالت، مالک سهام خود نیستند و هیچ گونه حق و حقوق و اجازه دخل و تصرفی را در سهام خود ندارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در صورت آزادسازی سهام عدالت شراکت حداکثری مردم در تصمیم‌ها واحدهای اقتصادی افزایش می‌یابد، افزود:  با آزادسازی سهام عدالت مردم صاحب سهام خود هستند و قادر به خرید و فروش آن در بورس خواهند بود، همچنین از این طریق ارزش افزوده‌ای برای سهامشان ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که سهام در بورس عرضه شود سود و زیان آن عادلانه و متناسب با بازار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت عرضه سهام عدالت در بورس به دلیل افزایش تقاضا قیمت سهام افزایش می‌یابد و بالعکس، بنابراین از این طریق تناسب و تعادل در سهامی ایجاد می‌شود که سرنوشت آن اکنون در دست صاحب آنها نیست.

حسینی شاهرودی در پایان گفت: ما بیش از ۳ ماه است که به دنبال این اقدام هستیم و دولت قول داده تا آن را اجرایی کند اما هنوز عملی نشده است./ ایرنا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" و سازوکار مجهول!

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

"سهام عدالت" کورسوی امید

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" چراغی در کوره راه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
با سلام خدایا زودتر این دولت مدت ریاستش تموم بشه !!!هرروز یک گرفتاری داریم!! بیچاره شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
لایحه های که به مجلس ارایه شده چه غلطی کردند که لایحه سهام عدالت ارایه نشده ازآن غلط محروم شده الان باوجود داداشهای آقایان، مجلس کیلویی چنده