بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

رالی جدید بازار با افزایش "نرخ دلار"

تغییرات ایجاد شده در بازار دلار مشابه سال ۹۷ نخواهد بود و در صورت ایجاد شرایط جدید، بازار سرمایه نیز یک رالی جدید آغاز خواهد کرد.
کد خبر : ۲۰۲۴۰۵
رالی جدید بازار با افزایش
 
حامد فلاح، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر به بورس نیوز گفت: در بررسی وضعیت خوراک پتروشیمی‌ها سه موضوع وجود دارد: "خوراک"، "سوخت" و "معافیت‌های مالیاتی و صادراتی".

وی ادامه داد: با افزایش نرخ‌های رقم خورده، چون دلار و سوخت و ...، بعید است که خوراک تغییرات زیادی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه به عدم قطعیت شرایط اشاره داشت و عنوان کرد: به شرایط بدبین نیستم، اما باید منتظر اعداد بود. 

وی افزود: با افزایش نرخ سوخت سیمان و فلزات ممکن است دچار افزایش هزینه شوند، اما جای نگرانی وجود ندارد.

فلاح همچنین در خصوص تغییرات نرخ دلار نیز اظهار داشت: تغییرات ایجاد شده در بازار دلار مشابه سال ۹۷ نخواهد بود و در صورت ایجاد شرایط جدید، بازار نیز یک رالی جدید آغاز خواهد کرد.

وی در پایان اضافه کرد: حتی با افزایش نرخ دلار، باز هم صندوق‌های سرمایه گذاری راهی مناسب برای سرمایه گذاری خواهند بود. 
 
رالی جدید بازار با افزایش نرخ دلار

تغییر نرخ حامل‌های انرژی به صادرات لطمه خواهد زد
به گزارش بورس نیوز، حسن قاسمی مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی نیز درخصوص تاثیر اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و تسری آن به سهم‌های صنایع و شرکت‌ها اظهار داشت: میزان درآمدزایی دولت از منابع فعلی بسیار کاسته شده و شاید اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در گام بعدی تغییر نرخ‌های دولت قرار داشته باشد، اما نباید فراموش کرد که این تغییر نرخ، به صادرات لطمه‌ای جبران‌ناپذیر وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه میزان صادرات نفت کاسته شده و عمده درآمد‌های صادراتی کشور بر دوش شرکت‌های پتروشیمی و معدنی بوده، طبیعتا دولت بر این مسئله اهتمام ویژه خواهد داشت که در هنگام تحریم، هزینه‌های صادرات بسیار سنگین‌تر شده است.

این کارشناس بازارسرمایه افزود: امروز شرکت‌های صادراتی برای بقا در بازار‌های هدف خود مجبور به ارائه تخفیف‌های بالایی بوده و برای ورود درآمد ارزی به داخل کشور با سختی‌های فراوانی مواجه هستند و دربرخی مواقع حتی کار به تهاتر کالایی نیز می‌رسد؛ بنابراین تغییر نرخ حامل‌های انرژی می‌تواند ضربه سنگینی بر شرکت‌های صادرات محور باشد و این موج این ضربه به بورس نیز خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به کسری بودجه دولت، تصریح کرد: دولت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان با کسری بودجه دست‌وپنجه نرم می‌کند و احتمال افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، سوخت و در مجموع تمامی حامل‌ها برای شرکت‌ها چندان بدون از ذهن نیست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"رکود تورمی" به ضرر داخل اما به نفع صادراتی‌ها

مدیرعامل کارگزاری مهر اقتصاد در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بهار در خزان بورس

ارسال نظر