بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
لزوم ارائه توضیحات مدیران بانک در خصوص نحوه رفع بندهای شرط حسابرس؛

بندهای سنگین گزارش حسابرس "وبملت"

بیش از ۹۱ هزار میلیارد ریال از تسهیلات ارائه شده توسط این بانک مجددا از طبقه غیرجاری با ارائه تسهیلات استمهالی به وام‌گیرندگان مجددا به طبقه جاری بازگشته است.
کد خبر : ۲۰۲۴۸۵

بندهای سنگین گزارش حسابرس

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، حسابرس بانک ملت، سود خالص کسب شده این بانک در دوره ۶ ماهه را با لحاظ برخی موارد تایید کرد.

سود خالص کسب شده بانک ملت در دوره ۶ ماهه نخست امسال به میزان ۱۵ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال شناسایی شده است.

این سودآوری در حالی محقق شده است که شاهد اعمال برخی بند‌های سنگین در گزارش مشروط حسابرس شرکت هستیم.

بندهای سنگین گزارش حسابرس

از جمله بند‌های اصلی این گزارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•عدم محاسبه ذخایر لازم بابت اکچوئری مربوط به بازنشستگان بانک که بر این اساس و بر اساس محاسبات صورت گرفته توسط صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها، مبلغ ۱۰۰.۱۳۸ میلیارد ریال می‌بایست در دفاتر بانک ملت شناسایی شود که از این مبلغ صرفا مبلغ ۳۸.۳۲۲ میلیارد ریال شناسایی شده و شاهد مغایرت سنگین بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریالی هستیم.

•بیش از ۹۱ هزار میلیارد ریال از تسهیلات ارائه شده توسط این بانک مجددا از طبقه غیرجاری با ارائه تسهیلات استمهالی به وام‌گیرندگان مجددا به طبقه جاری بازگشته است.

وصول این مطالبات با توجه به عدم پرداخت آن‌ها در مواعد مقرر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد همچنین بخشی از مطالبات ارزی این بانک نیز که مبلغ آن در گزارش حسابرس ذکر نشده با شرایط مشابهی روبرو هستند.

• سازمان امور مالیاتی بابت اجرای قانون رفع موانع تولید و بند‌های "ب" و "پ" ماده ۱۷ این قانون، مبلغ ۳۳.۱۶۷میلیارد ریال بدهی مالیاتی به حساب این بانک منظور کره ضمن آنکه بابت مالیات عملکرد سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۶ این بانک در مجموع مبلغ ۲۲.۸۲۳ میلیارد ریال مالیات مطالبه شده است که در صورت‌های مالی بانک صرفا مبلغ ۳.۴۵۲ میلیارد ریال شناسایی شده است.

• مبلغی بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال بابت مطالبات از دولت بر خلاف رویه‌های تعیین شده توسط هیئت وزیران در خصوص مطالبات بانک‌ها از دولت در صورت‌های مالی شناسایی شده است.

به نظر می‌رسد که با توجه به ارقام سنگین بند‌های حسابرس، توضیحات مدیران شرکت در خصوص نحوه رفع این بند‌ها که می‌تواند اثرات قابل توجهی بر عملکرد و سود انباشته آن داشته باشد، ضروری است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جوابیه «بانک ملت» به بورس نیوز؛

وام‌های ارزان کارکنان بانک‌ها قانونی است

«بانک ملت» از سپرده‌های مردم حاتم بخشی کرد؛

وام ۲۴ساله در جیب مدیران «وبملت»

تعدیلاتی که مورد سوال سهامدار است؛

"وبملت" و حفظ تراز مثبت

علیرغم پیش‌بینی کارشناسان، شاخص سبز ماند؛

ارزش معاملات از ۱۰۰۰ میلیارد عبور کرد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
بانک ملت کارش درسته حسابش از همه بانکها جداست ماشالله