بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز از دغدغه بازار گفت:

نرخ "حامل‌های انرژی" یا "سوخت" بنگاه‌های تولیدی

موضوع افزایش نرخ حامل‌های انرژی به نظر برخی کارشناسان تاثیری مثبت و به نظر برخی دیگر اثراتی منفی در پی خواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۲۵۹۷
 
 
 
نرخ حامل‌های انرژی بالا برود، شاخص می‌ریزد
 
حمیدرضا طریقی، مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در خصوص حذف معافیت‌های مالیاتی به بورس نیوز گفت: حذف این معافیت‌ها به یکسری از عوامل بستگی دارد. 

وی ادامه داد: برخی شرکت‌ها نظیر پتروشیمی‌ها با معافیت مالیاتی ۲۰درصد روبه‌رو هستند اما؛ این میزان معافیت‌ها بستگی به تصمیم نهایی اتخاذ شده در بودجه دارد.
 
کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر شرکتی از ۱۰درصد معافیت مالیاتی بهره‌مند باشد طبیعتا به ازای حذف معافیت‌های مالیاتی، با ۱۰ تا ۲۰درصد کاهش سود درگیر خواهد شد.

وی همچنین به افزایش قیمت حامل‌های انرژی به خصوص برق و گاز صنایع تولیدی اشاره داشت و گفت: این امر به تنهایی تاثیراتی منفی بر بازار خواهد گذاشت. 

طریقی افزود: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته درخصوص افزایش قیمت‌ها، شاخص در کوتاه مدت ریزشی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را آغاز خواهد کرد. 

وی به تاثیرات بلند مدت این امر اشاره و اظهار داشت: در بلند مدت بازار شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد چراکه شرکت‌ها کسب تجربه کرده و راه درست را متناسب با شرایط خواهند یافت، البته شاید افزایش نرخ یکی از راهکار شرکت‌ها تلقی شود.
 
افزایش نرخ حامل های انرژی دغدغه بازار سرمایه
 
همچنین احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در خصوص افزایش نرخ حامل‌های انرژی عنوان کرد: مبحث حامل‌های انرژی بدون تغییر مانده و کلیات بودجه‌ای نیز در راه صحن علنی قرار گرفته است.

وی ادامه داد:با توجه به شواهد و قرائن اولیه که از بودجه ۹۹ به چشم می‌خورد، مشکلی برای بازار سرمایه ایجاد نخواهد شد.

اشتیاقی تصریح کرد:ابهامات موجود در افزایش نرخ حامل‌های انرژی دغدغه‌ای برای بازار سرمایه به حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد که جنبه‌ای مثبت داشته و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در پایان اضافه کرد: ابهامات به زودی برطرف شده و با در نظر گرفتن تاثیر مثبت این امر بر بازار سرمایه، مشکلی نیز ایجادنخواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازار سرمایه سپر افزایش دلار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

هاله ابهام "نرخ‌سوخت" پیش روی سرمایه‌گذار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"دولت" گرفتار "ولتاژ برق" کارخانه‌ها

تحقق پیش‌بینی‌ها زودتر از انتظارات؛

شاخص کل همگام با نظر سهامداران حرکت کرد

ارسال نظر