بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
در سه ماهه نخست سال 2020؛

قیمت نفت از ۶۵ دلار فراتر نمی‌رود

مدیرعامل شرکت روسیه از تصمیم اوپک و متحدانش برای تعمیق کاهش تولید نفت، کمک می‌کند قیمت نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی در بازه ۵۵ تا ۶۵ دلار باقی بماند.
کد خبر : ۲۰۲۸۸۹

قیمت نفت از ۶۵ دلار فراتر نمی‌رود

به گزارش بورس نیوز، الکساندر دیوکف، مدیرعامل شرکت گازپروم نفت روسیه، اعلام کرد که تصمیم هفته گذشته اوپک و متحدانش برای تعمیق کاهش تولید نفت، کمک می‌کند قیمت نفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی در بازه ۵۵ تا ۶۵ دلار باقی بماند.

وی همچنین اعلام کرد تصمیم اوپک و متحدانش برای مستثنا کردن تولید میعانات گازی روسیه از توافق جهانی کاهش تولید نفت، اقدام درستی بوده است.

وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک در روز‌های ۱۴ و ۱۵ آذرماه طی نشست ۱۷۷ اوپک و هفتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک تصمیم گرفتند افزون بر کاهش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای که تا مارس ۲۰۲۰ پابرجا بود، در مجموع ۵۰۳ هزار بشکه دیگر از تولید خود بکاهند.

براین اساس، کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش از نخستین روز ژانویه ۲۰۲۰ (چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه) از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز به یک میلیون و ۷۰۳ هزار بشکه می‌رسد. ایران، ونزوئلا و لیبی همچنان از هرگونه کاهش تولید مستثنا هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر