بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

آواره بُن‌بست خصوصی‌سازی

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سنگی که دیوانه‌ای در چاه خصوصی‌سازی انداخت تا بانکی که سوئیت و هتل خارجی می‌خرد.
کد خبر : ۲۰۳۰۵۰

۵.۵

به گزارش بورس نیوز، با اینکه بیش از یک ماه از واگذاری مجدد هپکو به سازمان خصوصی سازی می گذرد، پای معاون رییس جمهور هم به بلاتکلیفی های شرکت هپکو باز شده و مهلت دو هفته ای برای تعیین تکلیف این شرکت در نظر گرفته شده است. اینجاست که سنگی را که یک دیوانه به چاه انداخته، صد نفر عاقل نمی توانند خارج کنند...

بازار داغ مالیات و حذف برخی معافیت‌های آن داغ بوده اما آقای خونسرد که این روزها کمتر فرصت مصاحبه دارد و به شکلی تریبون از او گرفته شده، به هر بهانه‌ای تیکه‌ای می‌اندازد و داغ جامعه را تازه‌تر می‌کند؛ این آقا در جدیدترین اظهارنظر گفته که حذف معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها، خیر؛ انتخابات نزدیک است.

بازار داغ سرمایه‌گذاری خارجی

گویا بانک پلاک ۱۸۷ خیابان مطهری در سال ۹۵ با هدف سرمایه گذاری!!! ۵ سوییت در یکی از هتل های لوکس کربلا خریده؛ آن هم به قیمت ۲.۲ میلیون دلار!
حالا اینکه کدام نهاد مجوز سرمایه گذاری بانک ها در کشورهای خارجی را صادر کرده، بماند؛ مهم این است که استفاده بعضی از ما بهتران از این سوییت ها فقط و فقط با هدف مشارکت سهامداران در ثواب زیارت است.

آوازخوان فراری

مدیرعامل یکی از شرکت های بورسی در روزهای اولیه حضورش در بازار سرمایه، آنقدر شعف مصاحبه داشت که هرروز نشست خبری ترتیب می داد و تا حوصله اش سر می رفت، در لایو شبکه های مجازی به سوالات سهامداران پاسخ می داد. اما کم کم مثل بعضی های دیگر، مسیر عدم شفافیت را برگزید و حالا سایه خبرنگاران را از دو فرسخی ببیند، فرار می کند. نه به آن شوری و نه به این همه بی نمکی...

دست‌انداز فروش

در دو سال اخیر بیش از آنکه واژه تحریم به گوش مان بخورد، واژه خودتحریمی توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان بکار برده می شود. دست اندازهای دولتی ها تمامی ندارد و هر روز محدودیت های جدیدی به واسطه سنگ اندازی آقایان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان را تحت فشار قرار می دهد. اخیرا هم گفته اند با هزار بدبختی موفق به راهیابی به صادرات پلاسما شده بودیم، که جلوی آن را گرفتند. یکی از تولیدکنندگان هم گفته عطای تولید و صادرات را به لقایش بخشیدم و زین پس شغل شریف دلالی را ادامه خواهم داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
غول اراکی درخصوص دریافت منابع شفاف‌سازی کرد؛

هیچ در دستان "هپکو"

نگاهی به میزان درآمدزایی دولت از فروش واگذاری‌ها؛

"غیرممکن دولت" یا معجزه واگذاری‌ها در بورس

ارسال نظر