بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
مدیر مالی این شرکت معدنی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

۳ ماهه سرنوشت ساز «فرآور»

شرکت در چند ماه ابتدای سال به دلیل مقررات و محدودیت های داخلی، صادرات مطلوبی نداشته و در حال حاضر حجم قابل توجهی از تولیدات امسال «فرآور» در انبارها دپو شده است.
کد خبر : ۲۰۳۴۵۲

۳ ماهه سرنوشت ساز «فرآور»

به گزارش بورس نیوز، اگر چه در سال جاری تنش های تجاری بین آمریکا و چین بر قیمت جهانی فلزات اثر منفی داشت و قیمت «روی» هم چندان دلچسب نبود؛ شرکت فرآوری مواد معدنی ایران اما رشد کم بازده نبود و از ابتدای مردادماه تا کنون رشد قیمت ۷۵ درصدی در کارنامه «فرآور» ثبت شده است.
قیمت «روی» اخیرا روند صعودی به خود و روز گذشته هم هر تن روی در بازارهای جهانی از ۲۳۰۴ دلار عبور کرد.
«فرآور» که به تازگی افزایش سرمایه ۴۵۰ درصدی از محل سود انباشته را به موافقت مجمع رسانده، در ۸ ماهه با افت ۱۸ درصدی درآمد مواجه بوده است.

ذبیح اله دواجی مدیر مالی شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر افزایش نرخ «روی» بر سودآوری این شرکت بیان کرد: در ۹ ماهه گذشته قیمت روی در بازارهای جهانی کاهش داشت و اگر قیمت ها افزایش نیابد، احتمالا امسال سود کمتری نسبت به سال قبل محقق خواهد شد. (بدون احتساب افزایش سرمایه)

وی افزود: اما نکته اینجا است که در چند روز گذشته، با بهبود جریان مذاکرات آمریکا و چین قیمت های جهانی هم روند رو به رشدی در پیش گرفته است. از سوی دیگر، معمولا هر ساله بعد از پایان تعطیلات سال نو در چین، تقاضای این کشور افزایش یافته و قیمت ها هم تحت تاثیر این افزایش تقاضا، رشد می کنند. بنابراین به ۳ ماهه پایانی سال بسیار خوشبین هستیم. چنانچه قیمت ها در ۳ ماهه پایانی افزایش یابد، کسری درآمد شرکت در این ۹ ماه جبران خواهد شد. ضمن اینکه شرکت در چند ماه ابتدای سال به دلیل مقررات و محدودیت های داخلی، صادرات مطلوبی نداشته و در حال حاضر حجم قابل توجهی از تولیدات امسال «فرآور» در انبارها دپو شده است. از این رو، در صورت افزایش قیمت های جهانی و صادرات محصولات دپو شده، از این بابت هم منتفع خواهیم شد. با این شرایط، ۳ ماهه پایانی امسال برای شرکت اهمیت بسیار دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ادامه مشکلات فروش شمش روی شرکت در سال ۹۸؛

فروش ۲.۰۲۱ تنی شمش روی "فرآور"

در دوره ۹ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری؛

سود "فرآور" ۷ درصد افزایش یافت

از محل سود انباشته عملیاتی خواهد شد؛

خبری خوش برای "فرآور"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
با سلام
همچنین هزینه گمرکی صادرات روی از طرف دولت نصف گردید که این خود موجب بازدهی خیلی بهتر فراور میشود