بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
بررسی ها نشان داد:

چهار ستونِ بانک‌ تک

کد خبر : ۲۰۳۷۷۱

به گزارش بورس نیوز، شواهد نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری همگی قصد دارند به حوزه ارائه خدمات مالی ورود کنند. شرکت‌هایی نظیر اپل، گوگل و آمازون برای کسب درصدی از درآمد ۱۳۵۰ میلیارد دلاری بانک‌ها مشغول برنامه‌ریزی ویژه هستند.

بر اساس گزارش فوربس، امروزه موسسات مالی تلاش می‌کنند تا با بهره‌گیری از فناوری‌هایی نظیر هوش_مصنوعی، بلاک‌چین، محاسبات_ابری و داده‌های انبوه، خدمات مناسب‌تری به مشتریانشان ارائه دهند و رقابتی باقی بمانند.
نظرسنجی از مدیران موسسات نشان می‌دهد ۵۲ درصد آنها سرمایه‌گذاری قابل‌ملاحظه‌ای در حوزه هوش مصنوعی انجام داده‌اند و ۷۲ درصد نیز معتقدند استفاده از این فناوری به مزیتی تجاری بدل خواهد شد. از دید مدیران نهادهای مالی، بهره‌گیری از هوش مصنوعی صرفه‌جویی ۴۴۷ میلیارد دلاری در هزینه‌ها را تا سال ۲۰۲۳ حاصل خواهد داشت. همچنین مدیران موسسات مالی در خصوص بلاک‌چین معتقدند که تاثیری شگرف بر نحوه عملکرد صنعت خواهد داشت و مانند اینترنت به نقطه عطفی بدل خواهد شد.
از طرفی تحقیقات نشان می‌دهد محاسبات ابری فناوری انقلابی بعدی است که بانک‌ها روی آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد. محاسبات ابری یک فناوری برای ذخیره داده‌ها و ارائه خدمات محاسباتی از جمله در سرورها، پایگاه‌های داده، شبیه‌سازی، نرم‌افزار بر بستر اینترنت است.
و در پایان فناوری داده‌های انبوه نیز یکی از موارد مهم در حوزه بانک‌تک محسوب می‌شود. آمار نشان می‌دهد بخش بانکداری در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران در فناوری داده‌های انبوه و تحلیل تجاری است. حجم داده‌ها در صنعت مالی بسیار بالا بوده و امکان و توانایی بهره بردن از این داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های مختلف، برای رقابتی باقی ماندن ضرورت دارد. نهادهای مالی با استفاده از داده‌های انبوه می‌توانند درک بهتری از مشتری‌ها داشته باشند، عادات مالی آنها را بفهمند و تصمیم‌ گیری‌ _های دقیق‌تری برای آینده انجام دهند.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر