بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
رئیس سازمان بورس گفت:در کنار دو انرژی برق و نفت، زغال سنگ نیز منبع انرژی مناسبی بوده در بورس انرژی باید برای تقویت آن کمک شود.
کد خبر : ۲۰۴۳۴۸

به تقویت زغال سنگ در بورس انرژی توجه شود

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی درباره موفقیت‌آمیز فروش نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی اظهار کرد: سیاست طولانی مدت اقتصاد کشور باید به رونق بورس انرژی کمک کند، زیرا بورس شفافیت کافی داشته و از آنجا که افراد به‎طور رقابتی به این عرصه وارد می‌شوند، برابری فرصت ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ارزش معاملات بورس انرژی از ابتدای سال تا امروز حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته و سال ماقبل آن رشد بالایی داشته که این میزان نشان دهنده این است که بورس انرژی در مسیر رشد قرار گرفته است.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: باید برق‌فروشی در بورس انرژی را جدی گرفته شود، اگرچه برق فروشی در بورس جزو مستمرترین معاملات محسوب می‌شود، اما حجم آن پایین بوده در حالی که حجم بالاتری از برق می‌تواند در این بورس انرژی عرضه و معامله شود.

محمدی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه آینده صنایع به سمت برقی شدن می‌روند و خودرو‌های برقی و هیبریدی در راه هستند، به طور حتم برق‌فروشی در بورس انرژی به رونق صنعت برق، قیمت‌گذاری صحیح، صرفه‌جویی و کارایی بیشتر صنعت برق کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در کنار دو انرژی برق و نفت، زغال سنگ نیز منبع انرژی مناسبی بوده در بورس انرژی باید برای تقویت آن کمک شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر