بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح شد:

دلایل بازدهی ۲۲۲درصدی سهم "وارس"

مدیر مالی شرکت «وارس» گفت: سرمایه ثبت شده شرکت، ۱۰میلیارد تومان بوده و برای انتقال به بازار بالاتر باید سرمایه شرکت حداقل ۱۰۰درصد افزایش یابد، احتمالا بعد از تایید صورت های مالی در مجمع، از محل سود انباشته و یا آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه انجام خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۴۴۵۲

دلایل بازدهی ۲۲۲ درصدی سهم در ۹ ماهه

به گزارش بورس نیوز یکی از نمادهای پر بازده امسال بازار پایه، «وارس» بوده است. شرکت سرمایه گذاری ارس صبا که امسال بازدهی ۲۲۲ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده شایعات مثبتی همچون انتقال به بازار بالاتر، افزایش سرمایه، عرضه یکی از زیرمجموعه ها در فرابورس و خرید یک کارخانه نیروگاهی در منطقه ماکو را به همراه داشته است. البته در گزارش ۹ ماهه این شرکت، سود تحقق یافته کمتر از سال قبل بوده است.

فیروز منجیلی مدیر مالی شرکت سرمایه گذاری ارس صبا در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: سود تحقق یافته «وارس» در ۱۲ ماهه امسال قطعا بالاتر از سود تحقق یافته سال قبل خواهد بود. نکته اینجا است که سود این شرکت بستگی به سود شرکت های غیر بورسی زیرمجموعه خصوصا شرکت نیرو ترانسفو دارد و سود شرکت های زیرمجموعه روند مثبتی دارد.

وی افزود: سرمایه ثبت شده شرکت، ۱۰ میلیارد تومان است و برای انتقال به بازار بالاتر باید سرمایه شرکت حداقل ۱۰۰ درصد افزایش یابد. احتمالا بعد از تایید صورت های مالی در مجمع، از محل سود انباشته و یا آورده نقدی سهامداران افزایش سرمایه انجام خواهد شد. البته شرکت نیرو ترانسفو هم از محل سود انباشته افزایش سرمایه به ثبت رسانده و سرمایه این شرکت از ۵ میلیارد تومان به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.

منجیلی در خاتمه تصریح کرد: مجمع شرکت احتمالا در بهمن ماه برگزار خواهد شد. در مجمع در خصوص کلیه ابهامات سهامداران از جمله عرضه شرکت زیرمجموعه در بازار سرمایه، افزایش سرمایه شرکت اصلی و انتقال نماد به بازار بالاتر و سایر برنامه های آتی توضیحات لازم داده خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر