بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"شاخص" از عسل شیرین‌تر

جریان ورودی نقدینگی به بازار سرمایه، به درستی هدایت نشده و تداوم این روند نگران‌کننده خواهد بود اما؛ از طرفی نقدینگی به سمت سهم‌های بزرگ و ارزنده بازار نرفته و از سوی دیگر، بعد از عرضه اولیه پتروشیمی نوری، عرضه اولیه بزرگی که در جذب نقدینگی بازار موثر باشد، صورت نگرفته است.
کد خبر : ۲۰۴۸۰۰

جای خالی عرضه های اولیه در بورس

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در رکوردشکنی هم رکورد زده و طوری پیش می‌رود که گویا خیال توقف ندارد.

شاید کمتر کسی در روزهای ابتدایی سال پیش‌بینی لمس کانال ۳۸۵هزار واحدی شاخص را در سال جاری می‌کرد، ولی هر چه در بورس عرضه شده طوری توسط سهامداران درو می‌شود که گاهی از خودمان می‌پرسیم نکند خبری شده و ما بی خبریم؟! به هر حال هر چه هست، بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس، امسال از عسل هم شیرین‌تر بوده است.

محمد کفاش پنجه شاهی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص رشد بازارسرمایه بیان کرد: نمی‌توان با قاطعیت گفت رشد بازار سرمایه، حباب است یا نه ؛ هنوز سهم‌های ارزنده ای در بازار هستند که پتانسیل رشد دارند و برخی از دیگر سهم‌های بازار نیز بیش از حد رشد کرده و قیمت‌ها از حباب نیز فراتر رفته است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران باید قبل از انتخاب سهم به وضعیت شرکت و ارزش NAV هم توجه کنند؛ بعضی نمادهای بازار چند برابر ارزش خالص دارایی‌ها معامله می‌شوند و در قیمت‌های فعلی ارزنده نیستند، برای مثال ارزش بازار یکی از شرکت های دامپروری آنقدر رشد کرده که گویا هر راس گاو، چند میلیارد تومان قیمت دارد! در مقابل، سهم شرکت‌هایی که فروش ارزی داشته و به قیمت های جهانی وابسته اند، هنوز جای رشد دارند.

این کارشناس بازار سرمایه ضمن تاکید بر ورود نقدینگی به بازار سرمایه، اظهار کرد: جریان ورودی نقدینگی به بازار سرمایه، به درستی هدایت نشده و تداوم این روند نگران کننده خواهد بود. از طرفی نقدینگی به سمت سهم های بزرگ و ارزنده بازار نرفته و از سوی دیگر، بعد از عرضه اولیه پتروشیمی نوری، عرضه اولیه بزرگی که در جذب نقدینگی بازار موثر باشد، صورت نگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای عرضه اولیه شرکت های بزرگ است تا بخشی از نقدینگی بازار را جذب کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۹.۰۳۸ ریالی در جیب سهامداران این پتروشیمی نشست؛

تکیه‌گاه‌های مطمئن سود ناخالص "نوری"

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

گرمای دلچسب بورس

ارسال نظر