بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
برادرزاده سردار شهید قاسم سلیمانی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

ادامه "خون" و "راه" سردار

برادرزاده سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: مطمئنا این التهابات در عرصه سیاسی و اقتصادی، زودگذر است؛ ولی تاثیر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، افزایش همدلی و اتحاد بین مردم خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۵۰۹۴

تقویت اتحاد و همدلی، ثمره شهادت حاج قاسم سلیمانی

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته سردار بی‌بدیل سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و جمعی از همرزمان ایشان توسط نیروهای امریکایی ترور شده و به فیض شهادت نائل آمدند.

شهادت ایشان بازتاب گسترده ای در مجامع بین المللی داشت و نه فقط سرتیتر اکثر رسانه های خارجی در این دو روز، شهادت ایشان بوده؛ بلکه بازارهای جهانی هم فورا به این اتفاق واکنش نشان دادند و شاهد افت وال استریت و افزایش قیمت نفت و طلا در بازارهای جهانی بودیم. این واکنش عمدتا به دلیل نگرانی هایی بود که با فقدان ایشان در مورد امنیت منطقه ایجاد شد.

یاسر سلیمانی برادرزاده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز بیان کرد: ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نه فقط برای خانواده ایشان، برای تمامی مردم ایران اتفاقی غیر قابل باور بود. شهادت ایشان همه مردم ایران را داغدار کرد.

وی ادامه داد: ایشان یک شخصیت بین المللی بودند و دلسوزی ایشان برای امنیت ایران و منطقه بر کسی پوشیده نیست؛ این شهید بزرگوار شخصیت بی‌نظیری داشتند و تمام ۴۰ سال اخیر، عمرشان صرف برقراری امنیت در کشور و منطقه شد. در دوران جنگ تحمیلی، ایشان در جبهه‌های جنگ حضور فعال داشتند و بعد از جنگ، امنیت در منطقه جنوب شرقی کشور، تمام هم و غم ایشان بود.

سلیمانی افزود: در آن مقطع زمانی، منطقه سیستان و بلوچستان و کرمان و هرمزگان به لحاظ امنیتی مشکلاتی داشت و ایشان بعنوان فرمانده لشگر ۴۱ ثارالله با اقدامات هوشمندانه، امنیت را به این منطقه برگرداندند. بعد از آن هم ایشان دست از مجاهدت نکشیدند و کماکان برای حفظ امنیت جهان اسلام، تلاش کردند.

وی گفت: آنها که خیال کردند با شهادت ایشان به اهداف شان خواهند رسید، اشتباه بزرگی مرتکب شدند. مطمئنا خون پاک ایشان باعث شکوفایی حاج قاسم های بیشتری در ایران خواهد شد. یقینا با یک اقدام یا عملیات نظامی، خون ایشان جبران نخواهد شد. ایشان با این نحوه شهادت، بزرگترین بیدارگری را شکل دادند و امریکایی ها بسیار نادان هستند که تصور می کنند شهادت حاج قاسم سلیمانی، آنها را به اهداف شان خواهد رساند. شهادت ایشان، باعث بیداری مردم در کشور و منطقه و شکوفایی حاج قاسم های دیگری شد. معرفی شخصیت ایشان و تلاش های ۴۰ ساله ایشان، خود بزرگترین بیدارگری در منطقه بود و همین بیدارگری، بزرگترین ضربه به آمریکا و هم پیمانانش خواهد بود. افرادی که تامین منافع خود را در ترور و جنایت می بینند، مطمئنا در آینده جایگاهی در منطقه نخواهند داشت و نسل امروز در برابر این اقدامات شنیع، سکوت نخواهد کرد.

یاسر سلیمانی در ادامه در رابطه با شائبه های در فضای بین‌المللی در مورد امنیت منطقه بعد از شهادت سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی، محور امنیت در منطقه بودند و حفظ امنیت کشور و منطقه و شکوفایی جهان اسلام، مهمترین خواسته حاج قاسم سلیمانی بود و ایشان برای دستیابی به این هدف، هرگز به دنبال استفاده از خشونت نبودند. حتی بسیاری مواقع، خود آمریکایی ها که در اصل بانی تشکیل گروه تروریستی داعش بودند، معتقد بودند اگر حاج قاسم سلیمانی نبودند، خیلی جاها مشکلات بیشتری متحمل می شدند. حتی یکی از نیروهای آمریکایی یکبار گفته بود در موقعیتی، امکان صدمه زدن به حاج قاسم سلیمانی را داشتم، ولی فکر کردم حذف کردن کسی که امنیت را برای منطقه به ارمغان آورده، کار آسانی نیست. اما با اقدام احمقانه رییس جمهور آمریکا، این اقدام جنایتکارانه صورت گرفت. یقینا فقدان این محور امنیت در منطقه نگرانی هایی ایجاد خواهد کرد؛ ولی با قاطعیت اعلام می کنم شهادت ایشان باعث اتحاد بیشتر مردم در کشور و منطقه خواهد شد. با شهادت ایشان، امنیت ما و منطقه خدشه دار نخواهد شد و بالعکس تجربه نشان داده هر زمان اتفاق ناگواری رخ داد که احساسات مردم را جریحه دار کرد، اتحاد و همدلی بین مردم بیشتر شد. مطمئنا این التهابات در عرصه سیاسی و اقتصادی، زودگذر است؛ ولی تاثیر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، افزایش همدلی و اتحاد بین مردم خواهد بود.

برادرزاده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خاتمه گفت: امروز، صاحب عزای واقعی این حادثه ناگوار، مقام معظم رهبری، مردم ایران، خانواده های معظم شهدا و مسلمانان منطقه هستند. امیدواریم شهادت ایشان زمینه ساز افزایش اتحاد جهان اسلام و شکل گیری و شکوفایی حاج قاسم های دیگری در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی کشور باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
درود بر خانواده بزرگ و عزیز حاج قاسم سلیمانی .که با صحبت ها و دیدگاه های خوب و هوشمندانه خود نشان دادن تربیت یافته آن سردار بزرگ دل ها هستند.
سید موسی ابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
درود خدا بر دکتر عزیز یاسر سلیمانی برادر زاده سردار رشید اسلام .