بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
حال ساختمانی‌ها خوب نیست؛

افت چشمگیر سودآوری "ثفارس"

رکود سنگین صنعت ساختمان در سال جاری، حالا بسیاری از شرکت‌های ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر : ۲۰۵۴۹۲

افت چشمگیر سودآوری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از آنکه شرکت عمران و توسعه فارس در سال گذشته سود خالصی ۲۹۹ریالی را به ازای هر سهم محقق کرده بود، صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت در سال۱۳۹۸ نشان از تحقق تنها ۱۲۱ریال سود خالص به ازای هر سهم را نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد، رکود سنگین صنعت ساختمان در سال جاری، حالا بسیاری از شرکت‌های ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده و امروز نیز شاهد انتشار گزارش حسابرسی شده ضعیف و تعدیل منفی ۶۰ درصدی "ثفارس" هستیم.

این شرکت از ۱.۹۷۴ میلیارد ریال درآمد‌های عملیاتی شناسایی شده و سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی ثبت شده در دفاتر مالی، موفق به تحقق تنها ۱۲۱ میلیارد ریال سود خالص شده که حاشیه سودی بسیار پایین را نشان می‌دهد.

از جمله تاثیرگذارترین عوامل بر کاهش سود خالص شرکت عمران و توسعه فارس در مقایسه با سال مالی قبل می‌توان به افزایش هزینه‌های فروش عمومی و اداری و رشد بیش از ۸۰ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی اشاره کرد.

افت چشمگیر سودآوری

عمده درآمد‌های در حدود ۱.۹۷۴ میلیارد ریالی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ مربوط به درآمد‌های شناسایی شده از واگذاری پروژه‌های دلگشا، شارستان و نیکان شیراز بوده که شرح آن‌ها را در ذیل ملاحظه می‌کنید.

افت چشمگیر سودآوری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۷
سلام من کل پولم ثفارس خریدم روی ۲۰۸۰ رفقا کسی خبر داره که درست میشه یا نه بیچاره شدم کلی از پولم قرض و وام بخدا