بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
گزارشی از جشنواره وب و موبایل ایران در شیراز؛

"تلاش هرگز بی نتیجه نیست"

"هفت شهر" از مجموعه رویداد‌های استانی جشنواره "وب و موبایل" ایران در ایستگاه آخر خود رسید و شیراز آخرین شهر میزبان فعالان استارت‌آپی کشور خواهد بود.
کد خبر : ۲۰۶۰۷۷
 
 
 
به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز،فرزاد نصیرزاده بنیانگذار "شیراز تخفیف" درتوضیح حوزه فعالیت خود عنوان کرد: این نرم افزار با ایده تخفیف گروهی شکل گرفت.

وی ادامه داد: "شیراز تخفیف"  در ابتدای مسیر با مشکلات زیادی همراه بود، پیدا نکردن درگاه بانکی برای قرارگیری در سایت یکی ازاین مسائل بود.

نصیرزاده به رقبای زیاد این مسیر اشاره کرد و گفت: در این راه رقبای زیادی وجود داشتند اما  دلیل برد ماتمرکز بر فعالیت خودمان بود  نه توجه به رقبا.

بنیانگذار "شیراز تخفیف" از دستاورد‌های آن سخن گفت و افزود: دراین رابطه می‌توان به ۵۵ میلیارد تومان تخفیف برای شیرازی‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰ هزار اشتغال زایی غیر مستقیم و ۶ هزار پیشنهاد تخفیفی را نیز می‌توان به این حوزه اضافه کرد.

 

کارآفرینی یعنی کشف حیرت ها

مجید حسینی نژاد بنیانگذار علی بابا نیز با حضور در این جشنواره، کارآفرینی را "کشف حیرت‌ها" دانست و عنوان کرد: برخی مسائل خط قرمز هر کاری است، برای مثال حقوق مشتری و پرسنل را باید در نظر داشت چرا که راهی برای پیروزی خواهد بود.

وی از سهم ۲ تا سه درصدی علی‌بابا از پروازهای خارجی سخن گفت و افزود:  در گذشته اکوسیستم گردشگری ایران متعلق به هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی بوده اما امروزه با رشد این اکوسیستم باید به استارتاپ‌های فعال در این حوزه توجه بیشتری شود.

حسینی نژاد ادامه داد: مهمترین مسئله‌ای که طی این سال‌ها آموخته ام این است که تلاش هرگز بی نتیجه نیست، در فضای کاری ما، عده‌ای با همدلی و همکاری باعث ایجاد "تیم"، "محصول" و "فرهنگ" بودند.

بنیانگذار علی بابا در پاسخ به این سوال که" اگر قصد ایجاد استارتاپی دیگر را داشته باشد کدام حوزه را انتخاب می‌کند" گفت: هوش مصنوعی  انتخابی آینده دار و اشتغال زا خواهد بود.

عدم قطعیت و شفافیت مشکل استارتاپ ها

شهریار عرب پور، بنیانگذار شیراز فود بیشترین مشکل استارتاپ‌ها را چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه اینترنت ملی  عدم قطعیت و شفافیت عنوان کرد و گفت: این مسائل از نکاتی است که باید در حوزه استارتاپی در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در مسیر فعالیت چالش‌هایی با بخش سنتی بازار به چشم می‌خورد، چرا که در این بخش تحمل ورود جریان‌های جدید و نگاه همکاری وجود نداشت.

امیرحسین صدقی، مدیرپروژه برگزاری رویداد هفت شهر جشنواره وب و موبایل نیز ضمن تشکر از سایر دست اندرکاران این حوزه، گفت:" توانستیم کنار هم هفت شهر عشق را ببینیم و برای فردایی بهتر، که قرار است خود رقم بزنیم، گام برداریم".

در پایان از سه کسب و کار برتر  "پارس کودرز"، "دکتر تو " و " شیراز فود"  تقدیر به عمل آمد.

اختتامیه جشنواره وب و موبایل ایران در هفته آخر بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رکورد سنگین در صنعت گردشگری؛

تعدیل ۱۸۲ نفر از پرسنل "علی بابا"

چالشی از داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران:

عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب

بنیانگذار "شیراز فود" در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"عدم قطعیت" و "ثبات" چالش مهم حوزه استارتاپی

ارسال نظر