بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
ادامه روند مثبت فروش ایران خودرو در دی ماه

ثبت فروش ۱۷۴ هزار میلیارد ریالی در ۱۰ ماهه سال جاری

کد خبر : ۲۰۷۷۵۷

ثبت فروش ۱۷۴ هزار میلیارد ریالی در ۱۰ ماهه سال جاری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه شرکت ایران خودرو، این شرکت در دی ماه سال جاری همچون ماه قبل از آن، عملکرد مثبتی را ثبت کرده و موفق به کسب درآمد عملیاتی ۲۹ هزار و ۳۷ میلیارد ریالی شده است. به این ترتیب جمع درآمد‌های عملیاتی تجمیعی این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه به بیش از ۱۷۴ هزار میلیارد ریال رسیده است. نکته قابل توجه در خصوص عملکرد فروش شرکت این است که بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال و معادل ۳۱ درصد فروش ثبت شده شرکت در دو ماه اخیر ثبت شده است.

مقادیر فروش شرکت به بیش از ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو رسیده است. این میزان فروش نسبت به سال گذشته رشد قابل قبول ۵ درصدی را نشان می‌دهد. این رشد تولید و فروش در حالی روی می‌دهد که انتظار می‌رفت با عدم ادامه فعالیت شرکت پژو، ایران خودرو با مشکل تولید مواجه شود.

در گروه‌های اصلی تولیدی این شرکت یعنی پژو و سمند شاهد ثبت متوسط نرخ ۵۸۳ و ۵۲۶ میلیون ریالی به ازای هر دستگاه خودرو هستیم که این نرخ‌ها در مقایسه با ماه گذشته به ترتیب افزایش یک و کاهش ۰.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در جدول زیر روند فروش ۶ ماه گذشته این شرکت به همراه ارقام مقایسه‌ای سال گذشته ارائه شده است. همان گونه که در نمودار نیز قابل مشاهده است شاهد افزایش جالب توجه فروش‌های این شرکت در دو ماه اخیر هستیم و مبالغ فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز افزایش جالب توجهی را نشان می‌دهد.

ثبت فروش ۱۷۴ هزار میلیارد ریالی در ۱۰ ماهه سال جاری

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسون «تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید» اتاق بازرگانی تهران:

مشکلی برای صادرات خودرو وجود ندارد

در گفت‌وگو با یک قطعه‌ساز مطرح شد؛

بدهکاری دولت به خودروساز‌ها

ارسال نظر