بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
رییس هیات مدیره سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بیش از ۹۰‌درصد سهم‌های بازار، حباب ندارد!

انتظار می‌رود مسئولان سازمان بورس با اقداماتی مثل الزام به افزایش شناوری سهم‌ها و تسهیل شرایط انتشار اوراق، زمینه را برای جذب نقدینگی بیشتر در بازار سرمایه فراهم کنند.
کد خبر : ۲۰۸۵۶۲

بیش از ۹۰ درصد سهم های بازار، حباب ندارد!

به گزارش بورس نیوز شاخص کل بورس با جهش ۱۰۵۲۶ واحدی (تا این ساعت از معاملات) و لمس کانال ۴۳۸۷۴۳ واحدی، رکورد جدیدی از خود بر جای گذاشت.

عباسعلی حقانی نسب رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازارسرمایه بیان کرد: معتقدم روند کلی بازار سرمایه تا یک سال آینده صعودی خواهد بود؛ ولی طبیعتا در این مدت نوسان ها و اصلاحاتی هم در پیش خواهیم داشت. اما با توجه به برنامه های دولت و روند ورود نقدینگی به این بازار و شرایط بازارهای جایگزین برای جذب نقدینگی و نیز فراهم شدن امکان سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم در بازار سرمایه برای تمامی مردم کشور در اقصی نقاط کشور، بازار سرمایه کماکان جذاب خواهد بود.

وی افزود: هنوز بازار سرمایه دلار ۱۳ هزار تومانی را هضم نکرده است. اگرچه حدود ۵ تا ۱۰ درصد از سهم های بازار (خصوصا سهم های با ارزش بازار کمتر از هزار میلیارد تومان) بیش از حد رشد کرده و حباب دارد؛ اما بیش از ۹۰ درصد سهم های بازار حباب ندارند و هنوز پتانسیل رشد دارند.

این کارشناس بازار سرمایه در توصیه به سهامداران گفت: بهتر است سهامداران از طریق صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های سبدگردان اقدام به سرمایه گذاری در بورس تهران کنند؛ اما چنانچه علاقمند به سرمایه گذاری مستقیم هستند بهتر است به سمت سهم های و بنیادی بازار که رشد معقول تری داشته، بروند. ضمن اینکه سرمایه گذاران باید افق سرمایه گذاری بلند مدت (یک ساله) داشته باشند و با هر نوسان منفی، واکنش هیجانی نشان ندهند. هر نوسان منفی در بازار سرمایه، اصلاح بوده و روند کلی بازار سرمایه، صعودی خواهد بود. البته انتظار می رود مسوولان سازمان بورس هم با اقداماتی مثل الزام به افزایش شناوری سهم ها و تسهیل شرایط انتشار اوراق و...، زمینه را برای جذب نقدینگی بیشتر در بازار سرمایه فراهم کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز :

"بورس" هنوز به ارزش ذاتی خود نرسیده است

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

جایگاه دلار در گپ "نیمایی" و "صرافی ملی"

کارشناسان بازارسرمایه تاکید کردند؛

به رنگ، "بی‌رنگی" نرخ‌ها...

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
باز میخاین نو سان گیری کنید حباب حباب را انداختین
رحیمی
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
دقیقا از افعال معکوس استفاده کرده برادر عزیز بیش از 90 درصد سهام موجود حباب دارند .و به این قیمت ها نمی ارزند