بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل سیمان آبیک مطرح کرد:

رشد ۳۸درصد تولید و افزایش ۲.۵برابری صادرات

در سال ٩٨ با حرکت در راستای رونق تولید، در ٩ ماهه ابتدایی سال رشد ٣٨ درصدی را تجربه کرد و میزان صادرات ٢/٥ برابر رشد داشت.
کد خبر : ۲۰۸۵۷۰

رشد ۳۸ درصد تولید و افزایش ۲.۵ درصدی صادرات

به گزارش بورس‌نیوز، نشست خبری شرکت سیمان آبیک با حضور علی اصغر گرشاسبی مدیر عامل سیمان آبیک و اصحاب رسانه برگزار شد.

علی اصغر گرشاسبی مدیر عامل سیمان آبیک در این نشست خبری با اشاره به قدمت ٥٠ ساله صنعت سیمان آبیک اظهار کرد: این واحد صنعتی در سال ٤٨ با یک خط تولید ٣٥٠٠ تنی آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: در دهه ٨٠ و به صورت خاص از سال ٨٤ به بعد که میزان نیاز کشور افزایش یافت، در محدوده بازار و به ویژه در استان‌های گیلان، قزوین کرج و تهران ظرفیت اسمی به ٨٥٠٠ تن رسید.

مدیرعامل سیمان آبیک گفت: در سال ٨٨ ظرفیت اسمی کارخانه با خط ٢ جدید ٨٠٠٠ تن بوده که در حال حاضر به ١٦٠٠ هزار تن در روز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ٩٨ با حرکت در راستای رونق تولید، در ٩ ماهه ابتدایی سال رشد ٣٨ درصدی را تجربه کرد و میزان صادرات ٢/٥ برابر رشد داشت.

گرشاسبی به مقاصد صادراتی اشاره داشت و افزود:عمده صادرات کلینکر از بندر شهید رجایی به شرق آسیا، آفریقا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات سیمان به روسیه از آذرماه آغاز شده که میزان ١٥ هزار تن تخویل سیمان به این کشور محقق شده است.

مدیرعامل سیمان آبیک در خصوص سودآوری این شرکت عنوان کرد: طی سال٩٧ روند سودآوری شرکت را بعد از سال‌های سخت شاهد بودیم.

وی افزود:عملکرد ١٠ماهه سودخالص رشدی ١٠برابری داشته تا متناسب با سرمایه‌گذاری با یک تقسیم سود، خبر خوبی به سهامداران ارائه شود.

گرشاسبی صنعت سیمان را ٨٦ساله عنوان و تصریح کرد: در سال ١٣١٢ نخستین خط تولید با ظرفیت ١٠٠تن در روز در شهر ری فعالیت خود را آغاز کرد اما؛ در حال حاضر و در سال ٩٨ کشور به میزان ظرفیت ٨٧ میلیون تنی در تولید سیمان دست یافته است.

مدیرعامل سیمان آبیک در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر تامین نیاز داخل در عرصه صادرات هم رشد قابل توجهی صورت گرفته که میزان آن به ١٩ میلیون تن می‌رسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل سیمان آبیک در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

انتقاد به قیمت‌گذاری‌های نادرست سیمانی‌ها

در پی شفاف سازی از این سیمانی؛

خبری خوش برای سهامداران "سبزوا"

ارسال نظر