بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به سفته‌بازانی که در حال جشن گرفتن با کدملی برای سهام‌عدالت هستند تا منوی موریانه‌خورده‌ کافه‌نادری برای سرمایه‌گذاران جدید بورسی.
کد خبر : ۲۰۸۷۳۱

کد بورسی، کد ملی، فاجعه چرنُبیل

به گزارش بورس‌نیوز، خبرپراکنی در حاشیه معاونت ساکن در سعادت‌آباد پیرامون سهام‌عدالت بسیار فراوان شده و به‌تازگی در شیپوری دمیدند که پالایشگاه‌های معروفی که در لیست واگذاری بودند به‌ناگهان حذف و گویا ۲ پالایشگاه دولتی به زور در این لیست گنجانده شده که البته چنین اقدامی عجیب نیست اما؛ نکته عجیب و شگفت‌انگیز آنجاست که همان سهام‌ها به‌جای کد بورسی قرار است با کد ملی به مردم واگذار شود و این یعنی فاجعه‌ای بدتر از چرنُبیل!
آنجاست که کدملی اجاره‌ای حکم طلا دارد و تصور کنید که پیش‌فروش خودرو، مسکن و کارت‌های بازرگانی و ... کم بود حال باید سهام‌عدالت را به آن اضافه کرد.
شفافیت از جداره‌های شیشه‌ای خانه اقتصاد می‌بارد.

نقدینگی که گرفتار می‌شود
کامیون‌های پولی که این روز‌ها در نبش خیابان ۱۳ بلوار قیصرامین‌پور سعادت‌آباد پارک کرده گویا منبع تغذیه آن به بانک‌مرکزی وصل است و هر روز یورشی از نقدینگی را شاهد هستیم و تنها نسخه شورت‌سل، فروش‌تعهدی و ... به بازار قول داده می‌شود، این بازار با قیمت‌های غیرواقعی نوبری شده شبیه رستوران‌هایی بود که غذاهای قدیمی برای سرمایه‌گذاران دارد؛ وقتی که هوش‌سرمایه به ناچار راه بورس را پیدا می‌کند نباید تنها سفارش سرمایه‌گذاران، منوی موریانه‌خورده کافه نادری باشد.

موسسه اعتباری جوادی
بررسی صورت مالی حسابرسی‌شده یکی از موسسات اعتباری حاکی از آن بوده که در بخش تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط با موسسه، ۶ نام با عنوان «جوادی» دیده می‌شود که به نظر می‌رسد این افراد با هم وابستگی خانوادگی دارند.
از همین تریبون به سیدامین، هادی، سیدعباس، زهرا، عبدالکریم، سیدحمید جوادی سلامی عرض می‌کنیم که خوشبحالتان، ضامن دیگر ندارید؟ کاش ماهم جوادی بودیم .

در قهوه‌خانه پشت بورس
برخی سهامداران در گروه‌های تلگرامی حرف‌های پشت کامیونی قشنگی می‌زنند؛ گفته شد که جوری تو صف فروش می‌فروشید انگار نه انگار دو روز دیگر باز توی صف خرید می‌خواهید بخریدهمین سهم‌ها را، یک‌جوری رفتار کنید که گردش حسابتان عاملی برای شرمندگی آیندگان نباشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مداخله قیم‌مآبانه در تصمیمات مردم، ممنوع!

گزارش بورس‌نیوز از یک سهام غیر شفاف؛

وعده آزادسازی سهام عدالت پس از ۳ سال

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
در بورس باید کسانی که حرفه ایی بازار ند سهم بیشتری نسبت به کسی که تازه امدن ببرن قوانین بورس است درست خرید فروش کردن هنر و ذات بازار است یادمان باشد قیمت در سهام بدونه ارزش گذاری روی ملک شان که دارایی های اصلی است قیمت خورده در این صورت یا ملک حباب است یا قیمت زمین در شرکتها بسیارارزنده هستند که با این قیمتهای کف بازار سهام ربرو برو هستیم نتیجه قیمت در سهام باید با تجدید ارزیایی و با توجه به قیمتهای زمین نشان مجدد ارزش گذاری شوند انوقت خواهیم دید کسانی که به قیمتهای فعلی حباب حباب میکردن با چه حساب کتابی میکردن