بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مداخله قیم‌مآبانه در تصمیمات مردم، ممنوع!

مگر خریداران مسکن، آزمون می دهند، مردم اختیار سرمایه‌گذاری‌های خود را دارند و هیچ نهادی، قیم مردم نیست که برای آنها تصمیم‌گیری کند یا بخواهد صلاحیت آنها را برای سرمایه‌گذاری‌هایشان تایید کند.
کد خبر : ۲۱۱۵۲۸

مداخله قیم‌مآبانه در تصمیمات مردم، ممنوع!

به گزارش بورس نیوز، آخر هفته ای که گذشت آخر هفته پر خبری بود. اما فقط کرونا نبود که ترس در دل مردم انداخت؛ مسوولان سازمان بورس هم بیکار ننشستند و در روزهای پایانی هفته با دو بخشنامه، اهالی بازار سرمایه را غافلگیر کردند.
تعیین حجم مبنا برای سهم های بازار فرابورس از یک سو و محدودیت در معاملات نوسهامداران از سوی دیگر، سرمایه گذاران بورسی را با این سوال مواجه کرد که چه اتفاقی افتاده؟ آیا تصمیمات جدید، سیگنال خروج از بازار سرمایه است؟
به هر حال، تبعات کرونا هراسی و تصمیمات خلق الساعه، ریزش تقریبا ۱۹ هزار واحدی شاخص کل بود.

پشوتن مشهوری نژاد کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل ریزش امروز بازار سرمایه و تاثیر دو ابلاغیه جدید بیان کرد: تعیین حجم مبنا برای بازار فرابورس، اتفاق بدی نبوده است. به هر حال یا باید محدودیت دامنه نوسان در بازار بورس و فرابورس وجود نداشته باشد و به بازار آزاد بدون صف خرید و فروش معتقد باشیم، یا اگر محدودیت دامنه نوسان در بازار سرمایه ما وجود دارد، حجم مبنا تعیین شود که صف های فروش چند روزه نمادها، موجب ضرر و زیان سنگین سهامداران نشود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما ابلاغیه مربوط به محدودیت برای سهامداران جدیدالورود را اصلا منطقی نمی دانم. چرا باید سهامداران تازه وارد جهت سرمایه گذاری در بورس کشور، آزمون دهند؟ مگر خریداران مسکن، آزمون می دهند؟ مردم اختیار سرمایه گذاری های خود را دارند و هیچ نهادی، قیم مردم نیست که برای آنها تصمیم گیری کند یا بخواهد صلاحیت آنها را برای سرمایه گذاری هایشان تایید کند. اصلا موافق ابلاغیه مربوط به اعمال محدودیت برای سهامداران تازه وارد نیستم. اعمال محدودیت برای سهامداران و صدور بخشنامه ها و ابلاغیه های پیاپی و تغییرات خلق الساعه، فقط ریسک های بازار سرمایه را افزایش می دهد و نتیجه ای جز فرار سرمایه گذاران از بازار سرمایه ندارد.

مشهوری نژاد در خاتمه تصریح کرد: افت امروز بازار سرمایه، نگران کننده نیست. به هر حال نزدیکی به ایام پایانی سال و نیاز به تامین نقدینگی از سوی برخی سهامداران حقوقی و حقیقی، همیشه فشار فروش ایجاد می کند؛ ولی این منفی شدن بازار، اصلاح کوتاه مدت بوده و بازار سرمایه در روزهای آینده مسیر عادی خود را طی خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"رایان هم افزا" مقصر اصلی بازار قرمز پوش/ کارگزاری‌ها ضربه گیر نیستند

پشت پا به سهامداران با مصوبات یک شبه!

مستانه "حجم مبنا" برای سقوط آزاد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

"تغییر حجم مبنا " به ناچار باید اعمال می‌شد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

نه به غربالگری در "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
معلومه سفته بازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
هدفشون از این تصمیمات نابخردانه ریزش بورس به نفع بازار های موازی از جمله بازار مسکن است تا مسکن گرانتر بشه ومردم بدبخت تر نمیدونم چرا هیچ کس نگران حبابا بالن شکل مسکن نیست چرا هیچ مسولی در ایران از افزایش صد هزار باره قیمت مسسکن ناراحت نمیشه؟؟؟؟
کریم
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
به نظر می رسد اقای کارشناس زمانیکه درصد نوسان بازار پایه را به 1و2و3 کا هش دادند یادشان رفته همین دوستان تازه وارد علم اعتراض برداشته وبه در سازمان ودر مجلس رفتند چرا برای اینکه این دوستان اگر علم این بازار داشتند هرگز با حرف دیگران سهم نمی خریدند تا با بخشنامه نصف سرمایه خود را ازدست نمیدادند این دوستان تازه وارد لای دست سفته بازان هستند که به خاطر 5درصد سود در دام انها می افتن مگر بورس خانه یا ملک است ممکن است برای هرکس شاید دوسه بار در طول عمرش اتفاق بیافتد در صورتی که هرشخصی اگر دیدی ازاین بازار نداشته باشد مطمئنا سرمایه خود را ازدست خواهد داد یک مورد دیگر اینکه خیلیها با در اختیار گرفتن کد این بنده خدا ها برای خود دکان باز کرده وبدون ریسک سود های سی درصدی بدون قبول ضرر استفاده می کنند معلوم است هر چقدر کد های ورودی به بورس بیشتر باشد سود اینان بیشتر خواهد بود وتازه واردین در اخر کار بالاخره که بورس یک زمانی از رونق خواهد افتاد تجربه 18ساله به من می گوید وانروز این تازه واردین به بورس هستند که طوق ضرر را به گردن خواهند داشت البته بنده یک پیشنهاد برای سازمان دارم اینکه هر تازه واردی به جای سرمایهگذاری مستیقم ویا گرفتارشدن در دام چنین شیادانی ملزم باشند که همان یک ماه در صندوقها سرمایه گذاری کنند تا یک ماه بگذرد تا اموزشهای لازم دیده وخودشان به طور مستقیم وارد بازار شوند وپیشنهاد بعدی اینکه هر کس برای ورود به کد معاملاتی از یک سسیتم وارد شود ونتواند از همان سیستم به کد انلاین دیگری وارد شود دراین صورت خیلیها که تنها با یک سسیتم دارند سبد ده هاکد را بدون مجوز وبدون ریسک اداره می کنند کوتاه خواهند شد وتازه وارد برای معامله مجبور خواهد شد که یا وارد این بازار نشود ویا اموزش ببند
ب.ح
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
جنابعالی سال 92 جلو سازمان تحصن میکردی و التماس که سازمان قیم شما بشود