بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
شیراز، شهر خوش آب و هوا که تمام زیبایی‌ها را در خود خلاصه کرده است، در قسمت جنوبی مرکز ایران قرار دارد و نه تنها از مسیر هوایی و با اتوبوس و وسایل نقلیه معمولی، راه را برای مسافران خود باز گذاشته بلکه با پذیرش خطوط راه آهن نیز راه را برای ورود مسافران خود با قطار، این غول آهنی، باز گذاشته است.
کد خبر : ۲۰۸۸۱۵

تجربه سفری شیرین به شیراز با قطار!

به گزارش بورس نیوز، شیراز، شهر خوش آب و هوا که تمام زیبایی‌ها را در خود خلاصه کرده است، در قسمت جنوبی مرکز ایران قرار دارد و نه تنها از مسیر هوایی و با اتوبوس و وسایل نقلیه معمولی، راه را برای مسافران خود باز گذاشته بلکه با پذیرش خطوط راه آهن نیز راه را برای ورود مسافران خود با قطار، این غول آهنی، باز گذاشته است. شیراز با طبیعتی بکر و غرق در عطر بهار نارنج و مردمی آرام و مهربان، یکی از پرجاذبه‌ترین شهر‌های ایران به حساب می‌آید که در هر فصل و زمانی آغوش خود را به روی مسافران خود باز کرده است. با قطار این شهر همراه می‌شویم و سری به خط راه آهن این شهر می‌زنیم. برای رزرو آنلاین بلیط قطار شیراز همین حالا اینجا را کلیک کنید.

تجربه سفری شیرین به شیراز با قطار!

قطار شیراز، حرکت!
با سوت قطار، مسافران می‌فهمند که قطار قصد به حرکت درآوردن چرخ دنده‌های خود را دارد. معمولا، مسافران به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای در کابین‌های خود می‌مانند و به نوشیدن چای و کیک و گوش دادن به آهنگ قطار بسنده می‌کنند و عده‌ای دیگر می‌خواهند کنار پنجره‌های مربعی و مستطیلی قطار بایستند تا مناظری که کم دیده اند را از پیش چشمان خود بگذرانند و به قولی لذت بصری ببرند. هر دو دسته خوشبخت هستند. آن‌هایی که در کابین خود جا خوش کرده اند از تداوم حرکت قطار لذت می‌برند و می‌دانند تا چند ساعت دیگر به مقصد می‌رسند. کسانی که در کابین نشسته اند، مانند خانه خودشان با کابین رو به رو می‌شوند و در حالی که لم داده اند، به گپ و گفت با هم کوپه ای‌های خود می‌پردازند. بسیاری از آن‌ها با تصور رسیدن به شیراز، از خاطرات قبلی خود در سفر به این شهر می‌گویند و نادیده‌ها را برای سفر اولی‌های همراه خود شرح می‌دهند و از این کار نهایت لذت را می‌برند. آن‌هایی هم که در کنار پنجره‌ها ایستاده اند، به فراخور زمان، می‌توانند از منظره‌های طبیعی و بکر که معمولا پای هیچ انسان پیاده‌ای به آن نرسیده است را تماشا کنند. این که می‌گوییم مناظر بکر به فراخور زمان، منظور فصول مختلفی است که هر کدام از رنگ و بوی خاص خود برخوردارند؛ اگر در زمستان در مسیر قطار شیراز قرار بگیرید، بی شک از دیدن تپه‌ها و کوه‌های برگرفته لذت خواهید برد و کبک‌هایی را می‌بینید که به حالت جمعی در حال خوردن دانه‌های یافت شده در بین حجم عظیمی از برف هستند. اگر در تابستان سفر کنید، می‌توانید خط ممتد سیم‌های برق را دنبال کنید و دلتا‌ها و جلگه‌هایی را تماشا کنید که از برف زمستان گذشته سیراب شده اند و اکنون جایگاه حیوانات کویری شده اند. اگر هم در بهار سوار بر قطار شیراز شوید که دیگر خوش به حال تان می‌شود و شکوفه‌های نو رسی را می‌بینید که از تنه سخت درختان بیابانی سر بیرون آورده اند و خبر رسیدن بهار را می‌دهند. تصاویری که از قاب پنجره‌های قطار، از پنجره‌ای به پنجره دیگر منتقل می‌شوند، مانند پرده‌های نگاتیو عکاسی، داستانی از طبیعت محض را همراه با موسیقی متن قطار به شما هدیه می‌دهند. اکنون که در کنار پنجره قطار ایستاده اید، شما یک تماشاچی خوشبخت به حساب می‌آیید که بدون پرداخت بلیط سینما، از یکی از بهترین فیلم‌های صامت جهان لذت می‌برید.

برای رزرو آنلاین و با اطمینان هتل‌های شیراز به وب سایت الی گشت مراجعه کنید:


https://www.eligasht.com/hotels/هتل-های-شیراز/

تجربه سفری شیرین به شیراز با قطار!

ایستگاه به ایستگاه با قطار شیراز
ایستگاه راه آهن اصفهان یکی از ایستگاه‌های معروف و نزدیک به ایستگاه راه آهن شیراز است. به راستی که زمین مسطح و وسیع ایران زمین یکی از بهترین فضا‌ها برای جولان قطار‌ها بوده است. ریل‌های راه آهن دل کویر را می‌شکافند و شهر‌هایی مانند اصفهان و شیراز و کرمان و تهران را یک به یک به هم متصل می‌کنند. حالا، قطار شیراز در حال عبور از شهر پرآوازه اصفهان است و برای چند دقیقه در ایستگاه راه آهن این شهر توقف می‌کند. ایستگاه راه آهن اصفهان، با طراحی خاص خود و شاخصه‌های فرهنگی این شهر، فضایی زیبا و آرامش بخش را به مسافران قطار شیراز هدیه می‌دهد. از قطار که برای هواخوری پیاده می‌شوی، انگار بوی پولکی و گز می‌آید؛ شاید هم این بو از درختان گز این منطقه به مشام آدم می‌رسد. بعد از خوردن چای داغی در بوفه ایستگاه اصفهان، بلندگو اعلام می‌کند که مسافران شیراز! قطار شیراز تا چند لحظه دیگر حرکت می‌کند! همه سراسیمه، خود را جمع و جور می‌کنند و کودکان خود را از دل بازی با کودکانی دیگر جدا می‌کنند و دوباره به کابین‌های خود باز می‌گردند. این بار دیگر نوبت به ایستگاه راه آهن شیراز خواهد رسید و مسافران این شهر، بیش از پیش، بی تاب رسیدن به مقصد هستند. قطار شیراز دوباره عضلات آهنین خود را به حرکت در می‌آورد و مسافرین متوجه می‌شوند که شیراز نزدیک است. از همین حالا بوی بهار نارنج را می‌توان در فضای پیش رو حس کرد. کم کم صدای ممتد حرکت چرخ دنده‌های قطار که رو به کاهش می‌رود، به گوش می‌رسد. کم کم به ایستگاه جوان و نوساز راه آهن شیراز نزدیک می‌شوید؛ ایستگاهی که افتتاحش چند سال به تاخیر افتاده بود، حالا، میزبان صد‌ها مسافر شهر شیراز است. قطار به ایستگاه راه آهن شیراز رسید! سنگ فرش‌های این ایستگاه کاملا نو و تازه به نظر می‌رسند و هنوز بوی گچ و بتن تازه به بینی آدم می‌خورد. ساک‌ها و کیف‌ها یک به یک و بدون عجله از قطار خالی می‌شوند و با مسافران شاد و خوشحال این ایستگاه همراه می‌شوند. لازم نیست از کسی بپرسید که چگونه می‌توانید به مرکز شهر شیراز بروید؛ چرا که از ایستگاه راه آهن شیراز، هم می‌توانید با تاکسی‌های پایانه به شهر بروید و هم می‌توانید از اتوبوس‌ها برای رفتن به اماکن گردشگری شیراز استفاده کنید. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های ایستگاه راه آهن شیراز، کارکنان آن هستند که همگی از اهالی خود شیراز هستند و با لهجه شیرین شان به شما می‌باورانند که وارد شهر شعر و فرهنگ یعنی شهر شیراز شده اید. ایستگاه راه آهن شیراز برای مسافران خود، پارکینگ هم تعبیه کرده که اگر کسی خواست با اتومبیل شخصی خود به ایستگاه رفت و آمد داشته باشد، دچار مشکل و سختی نشود.
منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

اشتراک گذاری :
ارسال نظر