بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به ماهیگیری «پتروشیمی ها» از دریای بورس و پای لنگ زیرساخت ها و...
کد خبر : ۲۰۹۱۶۵

به گزارش بورس نیوز، سبد سهم های پتروشیمی در بازار سرمایه تکمیل تر خواهد شد و به گفته مدیرعامل «پترول» ، این هلدینگ قصد عرضه پتروشیمی ارومیه را در سال جاری دارد. ضمن اینکه افزایش سرمایه هم در دستور کار این شرکت است. با این شرایط به نظر می رسد «پترول» راه جذب نقدینگی از بازار سرمایه و فرونشاندن عطش سهامداران مشتاق را یافته است.

 

پای لنگ زیرساخت های حمل و نقل

اگر چه امضای توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا، نور امیدی در دل بسیاری از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تاباند؛ ولی گویا باز هم کاری تر از تحریم ها بوده است. زیرساخت های لازم برای صادرات فراهم نیست، مثلا در بخش ناوگان حمل و نقل سردخانه ای برای محصولات کشاورزی کمبود داریم و حمل ریلی هم بعضی ماه های سال بازار سیاه پیدا می کند! این مشکلات را البته نمی توان فقط ناشی از تحریم دانست و قطعا در زمینه برنامه ریزی، ضعف داشته ایم.

 

وعده ای از سمت جاده مخصوص

هر چند اهالی جاده مخصوص از تحویل بعضی از خودروهایی که قبلا پیش فروش کرده اند، عاجز هستند؛ ولی مدیرعامل ایران خودرو وعده داده تا پایان امسال علاوه بر آنکه از شمول ماده ۱۴۱ ق.ت خارج خواهند شد، دو خودروی دیگر هم در ایران خودرو دیزل رونمایی خواهند کرد. امیدواریم این وعده ها تحقق یابد و به جای خودروی جدید به ثبت نام کنندگان وانت و... تحویل ندهند.

 

پولشویی آغازاده ۲ ساله!

رییس کل بانک مرکزی از تراکنش ۲۰۰ میلیارد تومانی یک بچه دو ساله خبر داده!
معلوم نیست کدام آقازاده است که از الان پولشویی رو شروع کرده؛ ولی امیدواریم با نظارت بر تراکنش های بانکی، عملکرد دانه درشت ها هم شفاف تر شود.

 

بروزرسانی تعطیل شد

البته بد نیست بانک مرکزی شفافیت را از خودش شروع کند؛ بعضی آمارهای اقتصادی سایت بانک مرکزی، دو سالی است که آپدیت نشده و این عدم ارایه گزارش های آماری شفاف و بروز رسانی شده، خود جای سوال دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

فشار به طرف تقاضا، دودی در چشم مصرف کننده

در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

فشار به طرف تقاضا، دودی در چشم مصرف کننده

ارسال نظر