بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
افزایش سرمایه‌هایی از جنس دستکاری استاندارد‌های حسابداری:

حباب‌هایی به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها

نکته جالب توجه گزارش منتشره شده که شاید تنها نحوه پیش‌بینی شناسایی هزینه استهلاک بیش از ۲.۶۹۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات شرکت به میزان سالی ۱۲۵ میلیارد ریال بوده تا این شرکت زیان‌ده نشود.
کد خبر : ۲۰۹۲۰۵

حباب‌هایی که به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها شکل گرفت و قصد تخلیه ندارد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که بسیاری از سهامداران آماتور این روز‌ها در انتظار انتشار اخبار مرتبط با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها از شرکت‌های مختلف هستند، شاهد انتشار گزارش پیشنهاد افزایش سرمایه بیش از ۱.۴۰۰ درصدی هیات مدیره شرکت سالمین بودیم.

افزایش سرمایه این شرکت عمدتا از محل تجدید دارایی‌ها زمین و ساختمان و به ویژه ماشین‌آلات بوده که این موضوع احتمالا موجب مشاهده سهمی با قیمتی بیش از ۴۰۰ تومان و زیانی در حدود چند میلیارد تومان در بازار سرمایه خواهد شد.

بر این اساس استفاده از معافیت مالیاتی، بهبود ساختار مالی و افزایش سرمایه به سطوح قابل قبول و تامین نیاز‌های اطلاعاتی استفاده‌کنندگان جهت نزدیک شدن ارقام ترازنامه به ارزش منصفانه دارایی و تطبیق حقوق صاحبان سهام با قیمت واقعی از اصلی‌ترین دلایل و توجیهات افزایش سرمایه توسط هیات مدیره این شرکت است.

اما نکته جالب توجه گزارش منتشره شده که شاید تنها نحوه پیش‌بینی شناسایی هزینه استهلاک بیش از ۲.۶۹۰ میلیارد ریال ماشین‌آلات شرکت به میزان سالی ۱۲۵ میلیارد ریال بوده تا این شرکت زیان‌ده نشود.

حباب‌هایی که به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها شکل گرفت و قصد تخلیه ندارد

در حالی که بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت نرخ استهلاک ماشین‌آلات ۱۰ ساله بوده و این یعنی مدیران شرکت‌ها حاضرند برای حبابی‌تر شدن قیمت سهام شرکتشان حتی به استاندارد‌های حسابداری چندین و چند ساله خود آن هم به شکل خنده‌داری پشت کنند.

حباب‌هایی که به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها شکل گرفت و قصد تخلیه ندارد

زیان‌ده شدن این شرکت پس از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و شناسایی هزینه‌های استهلاک از مواردی است که سهامداران این شرکت می‌بایست این روز‌ها به آن توجهی جدی داشته باشند.

حباب‌هایی که به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها شکل گرفت و قصد تخلیه ندارد

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
محسوس بودن عدم نظارت سازمان بورس؛

دستکاری عجیب در محاسبات سود هر سهم "غسالم"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش مالیات و رونق در بورس

کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو به بورس‌نیوز تاکیدکرد:

دلیل شنای بازار ایران بر خلاف جریان جهانی

ارسال نظر