بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
کد خبر : ۲۰۹۳۰۶

 

بر اساس گزارش جدید موسسه گلوبال ریسک، صنعت فین‌تک کانادا رشد عظیمی را در سال‌های اخیر شاهد بوده است و انتظار می‌رود که این رشد به صورت نمایی کماکان ادامه یابد. کارشناسان معتقدند که همکاری بیشتر بین فعالان صنعت فین‌تک و مدیران موسسات مالی سنتی، وضع مقررات جدید و بهبود زیرساخت‌های حقوقی و نیز استمرار ارائه خدمات گسترده مالی، از جمله عواملی است که تحرک این بخش را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش فرارسانه به نقل از فین‌تک‌نیوز، کانادا یکی از بزرگ‌ترین مراکز مالی بین‌المللی محسوب می‌شود و تعداد قابل توجهی از نخبه‌های تکنولوژیکی برتر جهان را میزبانی می‌کند. موسسات مالی کانادا تاکنون از فناوری‌های نوین استقبال کرده‌اند و با شرکت‌های فین‌تک همکاری کرده‌اند تا کارایی و خدمات محصول را بهبود بخشند.
طبق این گزارش، تعداد شراکت‌های موسسات مالی کانادایی با فین‌تک‌ها بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. 62 درصد شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که هم‌اکنون در حال همکاری با فین‌تک‌ها هستند و 88 درصد نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند میزان همکاری خود را افزایش دهند. این همکاری نه تنها موجب بهبود وضعیت در هر دو سوی همکاری شده، بلکه بستری را نیز برای جذب استعدادهای این حوزه از سرتاسر دنیا فراهم آورده است.

شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد در سراسر کانادا با ارائه خدماتی نظیر مشاوره تخصصی، ایجاد فرصت‌های شبکه‌سازی و جهت‌گیری در منظر نظارتی به توسعه بنگاه‌های فین‌تکی کمک می‌کنند. این برنامه‌ها به طور کلی توسط ترکیبی از موسسات مالی، شرکت‌های فناوری، مشاوران و دانشگاهیان اجرا می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر