بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

دم خروس در گل مانده ها!

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به وعده تامین مالی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی و کلاهبرداری از بانک ها با روشی جدید و...
کد خبر : ۲۰۹۸۹۱

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه کشور اگرچه در سنوات قبل بین وزرا و نمایندگان و سیاست گذاران همچون کودکی یتیم بود که کسی به آن توجه نداشت؛ ولی خدا را شاکریم که این روزها نه تنها بورس تهران نقل محافل داخلی و خارجی شده، بلکه گردن کلفت های نفتی هم روی تامین مالی از این بازار حساب می کنند. نفتی ها گفته اند ۳۰ میلیارد دلار (معادل حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان) لازم دارند تا طرح های نیمه تمام صنعت پتروشیمی را تکمیل کنند! اهالی ملاصدرا هم گفته اند بفرمائید، نصفش را از بازار سرمایه تامین کنید. اینکه با چه توجیهی قول مشارکت در تامین حداقل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان را از سفره بورس داده اند و تبعات چنین کاری را سنجیده اند یا نه، نمی دانیم؛ ولی این قول لرزه بر اندام بعضی تحلیلگران و فعالان بازار سرمایه انداخته است.

 

افت ۲۰درصدی تقاضا، نتیجه ی یک برنامه تلویزیونی!

چندی قبل کارشناس صدا و سیما در یک برنامه تلویزیونی گفت شیرهای ما آفلاتوکسین دارد و مجری هم تاکید کرد تا اطلاع ثانوی شیر نخورید! در نتیجه این اقدام نه فقط مصرف شیر در کشور به شدت کاهش یافت، بلکه کلیپ این برنامه در فضای مجازی هم به سرعت منتشر شد و بعضی همسایگان ما، از خرید شیر ایران سر باز زدند و لبنیات از ترکیه و... جایگزین محصولات ایرانی در بازارهای صادراتی شد. حالا گویا انجمن صنایع لبنی به خاطر کاهش ۲۰ درصدی مصرف لبنیات از عوامل این برنامه شکایت کرده اند و باید دید ضرر و زیان لبنی ها را چه کسی جبران خواهد کرد. هر چند ما آخر نفهمیدیم ماجرای آفلاتوکسین در شیر، واقعیت داشت یا همچون قضیه کیک های آلوده، بعضی ها به هر دری می زنند تا خون به دل مردم کنند.

 

کلاهبرداری از بانک ها با روشی جدید

گویا برخی بدهکاران بانکی، شیوه جدیدی برای کلاهبرداری یافته بودند. ابتدا یک قطعه زمین بایر در برهوت پیدا کرده و بسیار ارزان، میخریدند. بعد هم تبانی کرده و برای زمین برهوت، تراکم ساخت تجاری می گرفتند. دست آخر زمین ارزان و به درد نخور را با قیمتی گزاف، به بانک به جای بدهی شان می دادند و مابه التفاوت زمین گران نمایی شده را هم از بانک، می گرفتند! مثلا در یک فقره، زمین ۱۰ میلیون تومانی، توسط کارشناسان رسمی، ۱۵۳ میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود. نیازی به توضیح ندارد که در پروسه گران نمایی زمین های بی ارزش، چه افرادی نقش داشته اند.

 

دم خروس در گل مانده ها

این روزها از یک طرف بعضی ها از پیشرفت هایشان طوری سخن میگویند که انکار دو قدم بیشتر تا فتح کرات دیگر، نمانده؛ اما برف که می آید طوری در گل گیر می کنند که آدم یاد اصحاب حجر می افتند! دوستان دم خروس را باور کنیم یا....؟؟؟!!!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد؛

کنکور برای سهامداران تازه‌وارد!

ساعت عصروپنج‌نیم عصر؛

آخرین "گریز مرد" سلسله اختلاسیون

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سنگی به بزرگی تامین‌مالی ۱۵میلیارد دلاری از بازار سرمایه!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
باز دیدن بورس مثبت شده، میخوان برنامه بچینن ، راست میگید سفره پهن شده، کم از نفت خوردن حالا دو تا لقمه از این بازار بزنن