بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم التهاب بازار فولاد ادامه دارد

فشار تقاضای محصولات فلزی زمانی با افزایش روبه‌رو شد که این بازار، توانایی اخذ مجوز‌های کافی برای واردات و تامین مواداولیه مورد نیاز خود نداشته و کماکان صنایع پایین‌دست از تامین مواداولیه مورد نیاز بنگاه تولیدی خود محروم بوده و این رنجی است که به بنگاه‌ها تحمیل شده است.
کد خبر : ۲۱۰۳۰۴

تداوم التهاب بازار فولاد تا اردیبهشت ماه!

به گزارش بورس‌نیوز، فولادی طی هفته‌های گذشته با روند قیمتی صعودی تندی مواجه شده‌اند به‌گونه‌ای که افزایش نرخ‌ها رشد 30درصدی را به خود دیده و این موضوع عاملی برای تشدید نگرانی صنایع پایین دست شده است.

نادر سلیمانی عضو هیات مدیره انجمن فولاد درباره افزایش نرخ محصولا فولادی به خبرنگار بورس‌نیوز اظهارکرد: در آخرین روز‌های معاملاتی سال، التهاب و برخی نوسانات غیرمعمول و نوعی تنش به بازار فلزات تحمیل می‌شود و افزایش تقاضای کاذب، بازار فلزات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که صنایع داخلی مسیری برای داخلی‌سازی را پیش گرفته‌اند و بازارمصرفی برخی محصولات مانند ورق فولادی به‌واسطه تولیدکنندگان بزرگی همچون خودرویی‌ها و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی دستخوش تغییرات و افزایش تقاضا می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به اینکه کمبود بازار راهکاری به اسم "واردات" ندارد، تصریح کرد: فشار تقاضای محصولات فلزی زمانی با افزایش روبه‌رو شده که این بازار توانایی اخذ مجوز‌های کافی برای واردات و تامین مواداولیه مورد نیاز خود نداشته و کماکان صنایع پایین‌دست از تامین مواداولیه مورد نیاز بنگاه تولیدی خود محروم بوده و این رنجی است که به بنگاه‌ها تحمیل شده است.

سلیمانی تاکید کرد: می‌توان نتیجه گرفت که التهاب تزریق شده به بازار چندان عجیب نیست و شاید تا دستورالعملی از سوی سیاست‌گذار صادر نشود، بازار طبق همین منوال و حتی تا اردیبهشت‌ماه با ضعف عرضه‌ها دست‌وپنجه نرم کند.

این فعال صنعت فولاد با انتقاد از اینکه حضور واسطه‌ها و دلالان را در بازار نمی‌توان انکار کرد نیز گفت: یکی از عوامل افزایش تقاضای کاذب و رشد نرخ‌ها حضور دلال و سفته‌باز‌هایی هستند که در تمامی بازار‌ها حضور دارند و سود ناشی از این رشد قیمت‌ها به جیب دلالان می‌رود اما؛ نباید از این گذشته نیز گذشت که شرکت‌های فولادی در صنایع بالادستی نیز از رشد نرخ‌ها سود برده و می‌توانند سودآوری بنگاه خود را مثبت کنند.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد در پایان خاطرنشان کرد: محصولات فولادی جدید باید با افزایش کیفی تولید خود و پیشروی در خط استاندارد، نیاز بازار داخل را تامین و حتی صادرات را میسر کنند؛ واردات برخی محصولات با ارز نیمایی اصلا برای تولید مقرون‌به‌صرفه نبوده و باید داخلی‌سازی بسیاری از محصولات فولادی برای چرخه بنگاه‌های پایین‌دست در داخل کارخانه‌های فولادی مادر، شکل بگیرد.

درباره 

 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره انجمن فولاد در گفت‌‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

"فخوز" بهترین انتخاب برای "اکسین"

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بی‌تاثیری FATF بر "بانکی‌ها"

ارسال نظر