بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان مطرح کرد:

پیشنهادی برای کاهش گرانی کاذب و حذف دلالان

در جهت ایجاد آرامش و ثبات منطقی بازار محصولات نهایی فولادی و در راستای حذف گرانی‌های کاذب محصولات نوردی پیشنهادی به سازمان بورس کالا مطرح شد.
کد خبر : ۲۱۱۹۱۹

 

پیشنهادی برای کاهش گرانی کاذب و حذف دلالان

 

به گزارش بورس نیوز،مجتبی جوهریان، دبیرکل نظارت بر کالا‌های فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ضمن اشاره به اینکه مبادله محصولات فولادی طبق مکانیزم عرضه و تقاضا در بورس کالا صورت می‌گیرد، عنوان کرد: افزایش نرخ ارز و بالا رفتن قیمت‌های جهانی عامل صعود قیمت معاملاتی در بورس کالا بوده است.


وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، رشد قیمت‌ها در بازار آزاد متاثر از افزایش حجم تقاضا به واسطه انتظارات تورمی موجود و نقدینگی سرگردان، اقدامات سوداگرانه برخی واسطه‌ها در خرید و عدم رعایت کف عرضه ابلاغی محصولات فولادی توسط برخی واحد‌های تولیدی، رشد بیشتری نسبت به قیمت‌های بورس داشته است.

 

پیشنهادی برای کاهش گرانی کاذب و حذف دلالان

 

پیشنهادی برای حذف دلالان
علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در جهت ایجاد آرامش و ثبات منطقی بازار محصولات نهایی فولادی و در راستای حذف گرانی‌های کاذب محصولات نوردی پیشنهادی به سازمان بورس کالا مطرح کرد.
وی عنوان کرد: سازمان بورس کالا اصلاح قیمت پایه همزمان عرضه شمش فولادی و محصولات نوردی را به مرحله اجرا برساند.

محمدی در این رابطه اظهار داشت: با اجرای این طرح، جهت گیری بازار آهن یقینا به نفع مصرف کننده واقعی بوده و مانعی برای حضور دلالان و ایجاد قیمت‌های کاذب و حباب گونه در بازار خواهد بود.


مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: ضمن حفظ تداوم عرضه شمش فولاد در بورس کالا، عرضه میلگرد به عنوان یکی از مهمترین کالا‌های ساختمانی مورد نیاز مصرف کننده نهایی نیز بایستی با نظارت کامل در بورس کالا اجرایی و در دستور کار توزیع قرار گیرد چرا که بسنده شدن کنترل عرضه به شمش در بورس کالا خود عاملی برای بالا رفتن قیمت کالا‌های نهایی مصرفی و گرانی کاذب است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر