بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
دستاورد‌های اعتباری «بانک پارسیان» به نفع محرومین؛

۶۶ درصد از منابع «وپارس» در اختیار وام گیرندگان

نگاهی به آمار‌ها حاکی از آن است که منابع «بانک پارسیان» در سال جاری با رشد نسبت به سال قبل همراه شده و از همین رو، قدرت وام‌دهی بانک نیز بالا رفته است.
کد خبر : ۲۱۲۵۲۴

۶۶ درصد از منابع «وپارس» در اختیار وام گیرندگان

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، «بانک پارسیان» در دو سال اخیر درصد قابل توجهی از منابع خود را به تسهیلات اختصاص داده است.

در سال ۹۷ بالغ بر ۱۲۰۶ میلیارد ریال منابع ارزی و ریالی جذب کرد و در مقابل، ۸۰۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت کرد. در دوره ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۹۸ ارقام تازه‌ای به ثبت رسید. این بانک بیش از ۱۳۴۵ میلیارد ریال منابع جذب کرد که از این میزان، ۸۹۳ میلیارد ریال را به تسهیلات ارزی و ریالی اختصاص داد.

۶۶ درصد از منابع «وپارس» در اختیار وام گیرندگان

این بانک نگاه ویژه‌ای به کسب و کار‌های کوچک و نوآورانه دارد. از جمله اقدامات مثبت و قابل تأمل «بانک پارسیان» می‌توان به مشارکت در طرح تولید کاغذ از باگاس با شرکت کاغذ سبز خوزستان اشاره کرد که سهم این بانک ۱۷۷ میلیون یورو بود.

به علاوه، ۶۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش جهت تأمین مواد اولیه به شرکت ایران خودرو و ۳۰۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های قطعه سازی اعطا کرده است.

طرح اعطای تسهیلات به شرکت بازرگانی دولتی ایران جهت خرید تضمینی گندم در حمایت از کشاورزان به اجرا درآمد.

به این موارد، مشارکت در اعطای تسهیلات ۳۰۰۰ میلیارد ریالی قرض الحسنه اشتغال‌زایی به منظور توسعه کسب و کار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع محروم، باید اشاره کرد.

در مجموع، «بانک پارسیان» ۶۶.۴ درصد از منابع خود را طی دوره‌های اخیر به تسهیلات اختصاص داده است.

۶۶ درصد از منابع «وپارس» در اختیار وام گیرندگان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سهم "صنعت و معدن" از تسهیلات بیش از سایر بخش ها؛

نگاه مثبت «بانک پارسیان» به معدنی‌ها

از سوی بانک پارسیان اعلام شد؛

فروشی دیگر از "وپارس"

ارسال نظر