بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
شاپرک خوشبختی روی شانه‌های «بانک ملت»؛

کدام بانک‌ها روی خطوط آنلاین جا خوش کرده‌اند!

حجم بسیار بالایی از نقدینگی از طریق سامانه موسوم به شاپرک داد و ستد می‌شود که حضور گسترده شرکت‌ها و بانک‌ها در این زمینه، می‌تواند درآمد‌های مطلوبی را به دنبال داشته باشد. در این میان، «بانک ملت» با اختلافی فاحش، یکه‌تاز این عرصه است.
کد خبر : ۲۰۶۹۱۱

کدام بانک‌ها بیش از سایرین روی خطوط آنلاین هستند!

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، ارزش تراکنش‌های شاپرک در آذر ماه بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به آذر ماه سال ۹۷ رشد اسمی ۴۰ درصدی را حکایت می‌کند.

در این مدت، سهم کارتخوان فروشگاهی از تعداد تراکنش به ۸۸ درصد تقلیل یافت و در مقابل، بر سهم ابزار پذیرش اینترنتی افزوده شد.

در این میان، بیشترین سهم را «بانک ملت» از آن خود کرده است. «بانک ملت» هم از نظر مقدار تراکنش و هم از نظر مبلغ، سهم ۲۴ درصدی دارد و به تنهایی و با فاصله قابل توجه در صدر قرار گرفته است.

به این ترتیب، این بانک از نظر مبلغ تراکنش، در همه ابزار‌های پذیرش شامل اینترنت، کارتخوان فروشگاهی و موبایل رتبه اول را دارد اما؛ بالاترین سهم تعداد تراکنش‌ها از بازار ابزار پذیرش اینترنتی از آن «بانک پارسیان» است. بیشترین سهم از ابزار پذیرش موبایلی و کارتخوان فروشگاهی همچنان در اختیار «بانک ملت» قرار دارد.

همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، پس از «وبملت»، از نظر تعداد تراکنش ابزار اینترنتی، «وپارس» و «سامان» بیشترین سهم را دارند.

کدام بانک‌ها بیش از سایرین روی خطوط آنلاین هستند!

از حیث تعداد تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی نیز پس از سهم ۲۱ درصدی «وبملت»، «وبصادر» نزدیک به ۸ درصد و «وپارس» حدود ۶ درصد از این بازار را در اختیار گرفته‌اند.

کدام بانک‌ها بیش از سایرین روی خطوط آنلاین هستند!

بیشترین تعداد تراکنش موبایلی از درگاه‌های «وبملت» عبور می‌کند که اختلاف بسیار زیادی با سایر بانک‌ها ایجاد کرده است. «وآیند» و «وپارس» در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

کدام بانک‌ها بیش از سایرین روی خطوط آنلاین هستند!

حال به سراغ رتبه بندی بانک‌ها بر اساس مبلغ تراکنش می‌رویم.

طبق معمول در این بخش نیز «وبملت» صدرنشین است و «وپارس» باز هم در زمره بهترین‌ها به حساب می‌آید و این بار نام «وشهر» نیز در رتبه سوم بانک‌ها از نظر مبلغ تراکنش اینترنتی به چشم می‌خورد.

کدام بانک‌ها بیش از سایرین روی خطوط آنلاین هستند!

بیشترین مبلغ کارتخوان فروشگاهی از درگاه «وبملت» می‌گذرد و «وبصادر» و «وتجارت» در جایگاه بعدی قرار دارند.

کدام بانک‌ها بیش از سایرین روی خطوط آنلاین هستند!

در استفاده از ابزار‌های پذیرش موبایلی، «وآیند» پس از «وبملت» در رده دوم ایستاده و «سامان» خود را به رتبه سوم رسانده است.

کدام بانک‌ها بیش از سایرین روی خطوط آنلاین هستند!

شایان ذکر است که بالاترین سهم بانک‌ها از تعداد کارت‌های اعتباری، با رقمی معادل ۴۴ درصد در اختیار «بانک ملت» قرار دارد. در بحث کارت برداشت و کارت هدیه و بن کارت، بانک ملی پیشتاز است.

همان‌گونه که ملاحظه کردید، «بانک ملت» توانسته با برنامه‌ریزی دقیق سهم بالایی از تراکنش‌های شاپرک در ابزار‌های مختلف را از آن خود کند و یکه‌تاز این عرصه پر رفت و آمد باشد. عرصه‌ای که نقدینگی بسیاری را به خود جلب کرده و پول‌های بسیاری از درگاه‌های مختلف شاپرک عبور می‌کند. همین موضوع یکی از دلایل اوضاع نسبتا مطلوب «بانک ملت» نسبت به سایر بانک‌های کشور است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شبکه پرداخت در اختیار «وبملت»؛

«آپ» قافیه شعر «پرداخت» شد

دستاورد‌های اعتباری «بانک پارسیان» به نفع محرومین؛

۶۶ درصد از منابع «وپارس» در اختیار وام گیرندگان

پرداخت سنگین شاپرک در جیب این شرکت؛

«سپ» رتبه دوم را از دست نمی‌دهد

تراکنش‌های موبایلی آپ در آذر ۹۸ افزایش یافت؛

«آپ» رهبر بازار پرداخت موبایلی و اینترنتی کشور

ارسال نظر