بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

ایجاد "جو عدم اطمینان" برای سرمایه‌گذاران

جلسه شورای عالی بورس امروز در حالی برگزاری می‌شود که کماکان هنوز شفاف‌سازی درستی در خصوص دامنه نوسان ۲درصد رخ نداده اما؛ به صورت کلی "جو عدم اطمینان" برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.  
کد خبر : ۲۱۲۵۲۹
 
ایجاد
 
محسن عباسلو، مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن در ارزیابی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: روز گذشته با وجود افت شدید قیمت‌های جهانی و کاهش ۳۰ درصدی قیمت نفت، اثرات روانی بدی بر بازار سرمایه ایجاد شد به طوری که سهم‌های غیرمرتبط با نفت نیز منفی بودند.
 
بحرانی مشابه سال ۹۲
وی ادامه داد: مشابه این امر، بحران سال ۹۲ بوده که موجب ایجاد ترس در بازار شد، همچنین درگیری‌ها در بدنه وزارت اقتصاد و اختلاف با مدیر ارشد سازمان بود موجی از شایعات و در ادامه جو روانی بدی به راه انداخت که با صحبت‌های وزیر اقتصاد و حمایت‌های صورت گرفته، تاثیرات خوبی را در بورس شاهد هستیم.

این کارشناس سرمایه با اشاره به قیمت‌های جهانی اضافه کرد: در بازار‌های جهانی "نفت" مقداری اصلاح را تجربه کرده، اما هنوز سهامداران با ابهام مواجه هستند.
 
بورس تنها فضای سرمایه گذاری
عباسلو از نقدینگی زیاد بازار سرمایه سخن گفت و افزود: با وجود موج نقدینگی و از سوی دیگر رکود در بازار‌های موازی، به جز بورس فضایی برای سرمایه گذاری وجود ندارد.

وی ادامه داد: آمار کد‌های جدید معاملاتی نشان دهنده ورود حجم زیادی از نقدینگی به سازمان بورس بوده که تحت تاثیر بحران غیر قابل پیش بینی بازار‌های جهانی و اختلاف نظر‌های مدیران بورسی و وزارت اقتصاد در خصوص دامنه نوسان ۲ درصدی قرار گرفته است.

عباسلو در پایان اظهار داشت:جلسه شورای عالی بورس امروز درر حال برگزاری بوده و هنوز شفاف سازی درستی در خصوص دامنه نوسان ۲ درصد اتفاق نیفتاده، اما به صورت کلی "جو عدم اطمینان" برای سرمایه گذاران ایجاد شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مشکل سهامدار در سفارش‌گذاری/ وقتی سیستم معاملاتی هنگ است!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

تصمیمات یک شبه نتیجه نمی‌دهد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"رایان هم افزا" مقصر اصلی بازار قرمز پوش/ کارگزاری‌ها ضربه گیر نیستند

کارشناس بازارسرمایه در خصوص برگزاری جلسه شورای عالی بورس گفت:

آیا تصمیمات خلق‌الساعه اصلاح می‌شود!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
تا وقتی رئیس بورس یعنی شاپور محمدی برکنار نشه بازار روز خوش نخواهد دید.
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
بورس های دنیا سبز پوش شدند ولی بورس کشور ما بدلیل حماقت مدیرش به جهت عدم پذیرش تغییر دامنه نوسان بصورت دستوری و از سوی پاچه خواران شاپور با صفهای ساختگی فروش همچنان در حال سقوط بسر میبرد....
پی نوشت...شاپور و هامونی به جهت ایجاد صفوف فروش و قدرت نمایی دربرابر وزیر و لطمه مالی سنگین به مردم اونهم در این روزهای حساس باید دادگاهی و به افساد فی الارض محکوم شوند.
هپکو به مدد سازمان خصوصی سازی ابتدا از 100 تومن به 500 تومن رسانده شد و با عرضه بیش از یکمیایارد سهم در پیک قیمت چنان لطمه ایی به سهامداران وارد کرد و همچنان همه روزه با ایجاد صف فروش بیش از 200 میلیون سهم ابتدای سفارش گیری درصف فروش میگذارد..اونهم به بهانه کنترل قیمت!!! بی وجدان وقتی رسیده بود به 200 تومن چرا اینکار را نکردی؟
صفر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
بایدشاپور ونوچه ایشان هامونی را برکنارکنن