بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اتفاقی نگران‌کننده‌تر از رکود آخر سال

کاهش بهره‌وری تمامی صنایع را متاثر خواهد کرد و این موضوع، حتما آثاری بر اقتصاد کشور خواهد داد.
کد خبر : ۲۱۳۰۰۶

به گزارش بورس نیوز شیوع کرونا بازار بسیاری از صنایع تولیدی را با رکود مواجه کرده و این رکود، بورس تهران را هم تحت تاثیر قرار داده و سهم ها این روزها حال خوشی ندارند.

بازار تایر خودرو هم کساد است و فروش روزانه تایر در خیلی از شهرها به صفر رسیده است. این در حالی است که در سال های قبل معمولا اسفندماه پیک فروش تایرسازان بود.

مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در گفت‌وگو با بورسنیوز در این خصوص بیان کرد: در سال‌های قبل با نزدیکی به تعطیلات نوروز و زمان سفر های نوروزی مردم، تقاضای تایر در بازار افزایش می یافت و حتی ممکن بود بعضی از مردم تمایل به تعویض تایرهایی که چند ماه از عمر آنها باقی مانده بود، کنند. ولی امسال شرایط متفاوتی داریم. اما این رکود را اتفاق چندان نگران کننده و با اهمیتی برای تولیدکنندگان لاستیک خودرو ارزیابی نمیکنم؛ چرا که امسال بازار فروش انواع تایر خودرو داغ بود و تولیدکنندگان ملزم بودند هر چه را که تولید میکنند به بازار عرضه کنند و به سبب رونق تقاضا، محصولات کارخانجات بلافاصله روانه بازار مصرف می شد. بنابراین تولیدکنندگان لاستیک خودرو، موجودی انبار زیادی ندارند که رکود این چند هفته، دغدغه جدی ایجاد کند.

وی افزود: به هر حال لغو سفر های نوروزی در کشور، تقاضای تایر را تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ ولی کاهش بهره وری نیروی کار به خاطر ناامنی و نگرانی ها و استرس های شیوع کرونا، بیش از رکود کوتاه مدت بازار نگران کننده است. این کاهش بهره وری تمامی صنایع را متاثر خواهد کرد و این موضوع، حتما آثاری بر اقتصاد کشور خواهد داشت. البته تعطیلی چند روزه می تواند از این نگرانی ها بکاهد و ضمنا کارخانجات می توانند از این تعطیلی و توقف تولید برای تعمیرات دوره ای و آماده سازی مجدد خطوط تولید استفاده کنند و افت فروش و کاهش سودآوری را جبران کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

شکلات تلخ نفتی در کام بورسی‌ها

فروش ۱۰ ماهه شرکت به ۴.۵۸۷ میلیارد ریال رسید؛

نوسان اندک نرخ فروش محصولات "پتایر"

مقادیر فروش تجمیعی ۱۱ ماهه به ۱۷.۵۰۰ تن رسید؛

افت مجدد نرخ لاستیک رادیال "پکویر"

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

لاستیک خودرو گران نشده!

ارسال نظر