بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مستعد ریزش!

یکی از دلایل منفی شدن بازار سرمایه یعنی تسویه معاملات اعتباری، برطرف خواهد شد و این شاید بهترین اتفاقی باشد که باید در کوتاه مدت منتظر آن باشیم.
کد خبر : ۲۱۳۰۶۱

توصیه ای برای خرید در منفی ها ندارم!

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل کف ۵۱۸ هزار واحدی را روز گذشته از دست داد و امروز با افت ۹۴۴۷ واحدی تا این لحظه از معاملات همراه بوده و به محدوده ۴۹۳۲۹۱ واحدی رسیده است.

طبق نظر تحلیلگران در روزهای گذشته، اصلاح بازار می تواند تا ۴۶۵ هزار واحدی ادامه داشته باشد. شیوع کرونا و استرس سرمایه گذاران از این بابت، ریزش قیمت های جهانی، و از همه مهم تر برخی اتفاقات در بازار سرمایه ای مثل تسویه اعتباری ها و تصمیمات خلق الساعه مدیران در روزهای قبل و اختلال سیستم معاملاتی و... دست به دست هم داده تا بازار سرمایه را وارد فاز نزولی کند.

پیمان تاتایی مدیر دارایی‌های شرکت تامین سرمایه امید در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: عامل رشد بازار سرمایه ورود نقدینگی تازه به بازار بوده و حالا این روند دچار وقفه شده است؛ برنامه‌های سازمان بورس در روز‌های گذشته، موجب ترس سرمایه‌گذاران شد و ورود نقدینگی تازه به بازارسرمایه را با چالش مواجه کرد و شیوع کرونا و ریزش بازار‌های جهانی هم به ترس سهامداران دامن زد و در مجموع تمامی این اتفاقات، بازار سرمایه را مستعد ریزش کرد.

وی افزود: بازگشت بورس تهران به مدار صعودی در گرو ورود مجدد جریان نقدینگی به این بازار خواهد بود و معتقدم با سپری شدن روز‌های پایانی سال، بسیاری از سرمایه‌گذاران به لحاظ قانونی امکان خرید اعتباری خواهند داشت و با افزایش قدرت خرید گروهی از سهامداران، می‌توان به ورود نقدینگی به بازار سرمایه امیدوارتر بود؛ البته باید دید وضعیت کرونا در کشور ما به کجا خواهد رسید و آیا منجر به توقف فعالیت بنگاه‌های تولیدی خواهد شد یا خیر؛ به‌طورکلی بازگشت بازارسرمایه به مدار صعود، مستلزم جلب اعتماد دوباره سرمایه‌گذاران خواهد بود.

تاتایی افزود: با پایان سال، یکی از دلایل منفی شدن بازار سرمایه یعنی تسویه معاملات اعتباری، برطرف خواهد شد و این شاید بهترین اتفاقی باشد که باید در کوتاه مدت منتظر آن باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با تاثیر کرونا و رکود فروش برخی صنایع در این روز‌ها بر روند سودآوری شرکت‌ها گفت: مشکلات چند روزه موجب افت بااهمیت سودآوری شرکت‌ها و صنایعی مثل فولادی‌ها و معدنی‌ها و... نخواهد شد؛ بنابراین انتظار تغییر با اهمیتی در صورت‌های مالی شرکت‌ها نمی‌رود. اما برخی صنایع همچون شوینده‌ها و... احتمالا به دلیل رونق فروش این مدت با رشد سودآوری همراه خواهند بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس انجمن صنایع شوینده در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح کرد:

"شوینده‌ها" و مبارزه با کرونا

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

قهوه قجری بعد از یک عقب نشینی تلخ

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

شک و ابهام فعالان بورسی

کارشناس بازارسرمایه در خصوص برگزاری جلسه شورای عالی بورس گفت:

آیا تصمیمات خلق‌الساعه اصلاح می‌شود!

ارسال نظر