بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
۹۷۱ریال سود به ازای هر سهم در ۶ماهه نخست بدست آمد؛

رشد سودآوری "وسبحان" از فروش سرمایه‌گذاری‌ها

بخش عمده و مهم سودآوری در این مدت مربوط به درآمد ناشی از سود فروش سرمایه گذاری‌ها بوده است.
کد خبر : ۲۱۳۳۷۵

رشد سودآوری

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری سبحان در ۶ ماهه نخست سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص ۱.۲۶۲ میلیارد ریالی شده و این میزان سود نسبت به دوره مشابه سال مالی گذشته افزایش جالب توجه ۲۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال، بخش عمده و مهم سودآوری در این مدت مربوط به درآمد ناشی از سود فروش سرمایه گذاری‌ها بوده است. از کل درآمد ۱.۲۸۲ میلیارد ریالی شرکت در این مدت، بیش از ۹۰ درصد آن و مبلغ ۱.۲۰۶ میلیارد ریال مربوط به سود فروش سرمایه گذاری‌ها بوده است.

سود ذکر شده عمدتا از محل سود ناشی از واگذاری املاک به مبلغ ۸۳۷ میلیارد ریال، سود ناشی از فروش بخشی از سهام تحت مالکیت نفت و گاز پارسیان به مبلغ ۸۷ میلیارد ریال، سرمایه گذاری امید ۵۲ و سرمایه گذاری غدیر به مبلغ ۴۹ میلیارد ریال بوده است.

کسب ۹۷۱ ریال سود به ازای هر سهم در نیمه نخست امسال

با توجه به ماهیت سرمایه گذاری شرکت، درآمد ناشی از سود سهام شرکت در سه ماهه پایانی سال مالی شناسایی می‌شود و به همین دلیل در نیمه نخست سال مالی آن، از این محل درآمد خاصی شناسایی نشده است.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که با توجه به ماهیت شرکت‌های سرمایه گذاری و ساختار اساسنامه آن ها، به طور معمول سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌ها در مجامع عادی تقسیم نمی‌شود و این مبالغ عمدتا صرف سرمایه گذاری‌های جدید خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دیگر چیزی برای فروش نمانده؛

دلالی املاک اصلی‌ترین فعالیت "وسبحان"!

رشد ۲۴۴ درصدی سود در ۶ ماهه نخست ثبت شد؛

رشد درآمد‌های "وسبحان" از فروش املاک

رئیس هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سود خریدهای بزرگ در جیب "وتوصا"

ارسال نظر