بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
رئیس هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سود خریدهای بزرگ در جیب "وتوصا"

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران گفت: افزایش سرمایه در دستور کار شرکت قرار دارد و شرکت تمایل داشت که مجمع فوق‌العاده شرکت همین امروز برگزار شود اما؛ متاسفانه سازمان بورس نتوانست مجوز آن را به موقع برساند.
کد خبر : ۲۰۶۵۸۲

ربیعی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی وتوصا

رامین ربیعی، رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: سال مالی گذشته، بهترین سال مالی شرکت از نظر سوددهی بوده که این موضوع نشات گرفته از دو عامل برای شرکت است؛ نخست آنکه در سال مالی ذکر شده با تحلیلی که تیم کارشناسی شرکت انجام داد، انتظار رشد قیمت ارز و رشد بورس برای این شرکت روشن شده بود و "وتوصا" توانست سه خرید اهرمی بزرگ را در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به این موضوع ادامه داد: این شرکت‌ها معمولا چهاربرابر اندازه شرکت را داشتند که موفق شدیم به صورت اقساطی، این شرکت‌ها را خریداری کرده که نتیجه آن در سال مالی نمایان شد؛ در مجمع مشاهده شد که بالاترین سود تاریخ توسعه صنعتی ایران در حدود ۶۶میلیارد تومان تقسیم شد.

ربیعی افزود: روند رو به جلوی شرکت همان‌طور‌که در گزارش‌ها نیز ملموس بود، در مسیر مدیریت صحیح ریسک گام برداشته تا در شرایطی که بازار از ریسک مملو می‌شود، بتوان سود معقولی را تولید کرد؛ حوزه فعالیت شرکت در ابتدا از بورس آغاز شد اما؛ در ادامه مسیر، فعالیت خود را با شیب کمی در شرکت‌های غیر بورسی و شرکت‌های فعال دانش‌بنیان و اینترنتی نیز شروع و ارتباطات افزایش یافت که نتیجه آن در NAV شرکت در سال گذشته نشان داده شده و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران درخصوص شرکت‌های زیرمجموعه ادامه داد: گروه توسعه صنعتی ایران تبدیل به شرکت هلدینگ مالی شده که "شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت"، "شرکت سرمایه گذاری پایاتدبیر پارسا" که مالک کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری سبحان است را تحت کنترل داشته و لازم به ذکر است که تمامی این شرکت‌ها، جزو شرکت‌های بورسی بزرگ به شمار می‌آیند و از سوی دیگر، "شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتبار" و "جامی" جزو فرابورس و دیگر شرکت غیربورسی نیز شرکت سرآوا بوده که مالک سهام مدیریتی دیجی کالا، کافه بازار و دیوار است.

ربیعی در پاسخ به این سوال که ترکیب سرمایه‌گذاری شرکت تغییر می‌کند، بیان کرد: اقدامات بزرگی در دوسال گذشته صورت گرفته و خرید‌هایی که انجام دادیم چندبرابر اندازه این شرکت بوده و در حال حاضر در حال بازپرداخت بدهی‌های شرکت بودیم و تلاش و تمرکز کشور بر آن بوده که با کمترین ریسک، بالاترین بازدهی در بورس تهران را بدست آوریم.

وی با اشاره به افزایش سرمایه شرکت خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه در دستور کار شرکت قرار دارد و شرکت تمایل داشت که مجمع فوق‌العاده شرکت همین امروز برگزار شود اما؛ متاسفانه سازمان بورس نتوانست مجوز آن را به موقع برساند.

ربیعی خاطرنشان کرد: برگزاری و تایید این جریان حدود یک الی دو ماه نیازمند زمان بوده تا سرمایه شرکت از ۲۶۵ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران درخصوص پیش بینی درباره سال مالی جدید گفت: پورتقولیوی این شرکت دفاعی با ریسک پایین بوده و از این بابت خیال سهامدارن و مدیریت راحت است اما؛ بخشی نیز به شاخص بورس برمی‌گردد؛ حقیقت آن است که در ۱۲ ماه آینده برای رشد بیشتر از این بورس خیلی خوشبین نیستیم یا بهتر است که اینگونه مطرح شود که بازار در شرایط فعلی ادامه‌دار بوده یا افت کوچکی را پیش پای خود خواهد دید و از سوی دیگر باید اشاره شود که پورتفوی سرمایه‌گذاری "وتوصا" به‌گونه‌ای چیده شده که دارایی گواهی طلا و دارایی اوراق مشارکت در آن جای داده شده تا در مواقع و شرایط پرریسک، بتواند از این شرکت محافظت کنند.

ربیعی در توصیه به سهامداران "وتوصا" گفت: سهامداران باید تامل بیشتری در بازار بمانند زیرا شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی تنها شرکت بورسی بوده که سهامدار عمده آن بخش‌خصوصی واقعی است؛ هر یک ریالی که برای شرکت می‌سازیم بخشی به جیب خودمان و بخشی به جیب سهامداران می‌رود. به همین دلیل همگن بودن و همراه بودن سهامدار عمده و سهامدار خرد باعث شده که سود این شرکت رشد کند و برای همین می‌گویم که سهامداران بمانند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دیگر چیزی برای فروش نمانده؛

دلالی املاک اصلی‌ترین فعالیت "وسبحان"!

۹۷۱ریال سود به ازای هر سهم در ۶ماهه نخست بدست آمد؛

رشد سودآوری "وسبحان" از فروش سرمایه‌گذاری‌ها

فروشنده‌ها قوی‌تر از خریداران؛

شرکت‌های سرمایه‌گذار در بهمن ماه چه کردند

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سهامداران نگران اصلاح موقت "بورس" نباشند

ارسال نظر