بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران تاکید کرد:

یک پرش ۹۰ درصدی در "شاملا"

سود خالص تجمیعی سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد بیشتر از سال ۹۷ شد
کد خبر : ۲۱۳۶۶۱

 

علی رستمی مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران با نماد "شاملا" از فعالیت و برنامه‌ریزی برای تولید در هر دو مجتمع تولیدی اراک و گرمسار این شرکت خبر داد.


 مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران با بیان اینکه بر اساس سیاست‌ها و ابلاغیه‌های شستا مجتمع‌ها فعال هستند، در مجتمع تولیدی اراک تولید روال عادی دارد، پمپ انتقال خط گل باطله کار می‌کند و کار گندزدایی انجام می‌شود و از روز دوم فروردین روزانه حدود ۳۴۰ تن سولفات سدیم تولید شده است.


وی با اشاره به اقدامات در مجتمع تولیدی گرمسار، گفت: تولید سولفات ۱۸۰ تن و نمک کریستال ۱۳۰ تن بوده و این مجتمع به‌صورت روتین مشغول به‌کار می باشد.


مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران با اشاره به ثبت رکورد تولید در سال رونق تولید، افزود:‌ در سال ۹۸ دو درصد در سولفات سدیم و ۱۱ درصد در تولید نمک رکورد تولید داشته و فروش ریالی ما بیش از ۲ برابر شده است.


رستمی با بیان اینکه سود خالص تجمیعی این شرکت ۹۰ درصد بیشتر از سال گذشته شده بود، اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ با سرعت در حال اجرای پروژه سولفات پتاسیم هستیم.


مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها تجهیزات خارجی این پروژه در اختیار ما قرار نگرفت، تصریح کرد: با تشکیل تیم‌های مهندسی در شرکت و استفاده از توان فنی و مهندسی در داخل کشور، تمام تجهیزات را در کشور می‌سازیم و در حال حاضر بخش‌های زیادی از این تجهیزات در حال ساخت است.


رستمی با بیان اینکه با حمایت شستا و هلدینگ صدر تامین در سال ۱۳۹۹ کار نصب و راه‌اندازی این تجهیزات انجام می‌شود افزود:

در فاز اول ‌۴۰هزار تُن سولفات پتاسیم تولید می‌کنیم و این پروژه در سه فاز نهایی می‌شود.


 گفتنی است ایران یکی از کشورهای وارد کننده سولفات پتاسیم است که سالانه ۲۵۰هزار تُن برای مصارف کشاورزی نیاز به این محصول دارد که نزدیک به ۲۰۰ هزار تُن را وارد می‌کند.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر