بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

رشد بازار سرمایه، ادامه‌دار خواهد بود

سهم شرکت‌هایی که بازار فروش داخلی دارند و وابستگی به صادرات ندارند، گزینه‌های مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.
کد خبر : ۲۱۴۹۱۱

رشد بازار سرمایه، ادامه دار خواهد بود

به گزارش بورس نیوز اگرچه کرونا بسیاری از بازارهای مالی را در اقصی نقاط دنیا منفی کرده؛ ولی بورس تهران پر قدرت رشد می‌کند و شاخص کل تا این لحظه از معاملات با جهش ۱۷هزار و ۸۹۹ واحدی، قله رفیع ۵۶۵ هزار واحدی را هم فتح کرده است.

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل رشد بازارسرمایه بیان کرد: هر چند بسیاری از بازارهای جهانی منفی شده؛ ولی بازار سرمایه کشور ما دلایلی برای رشد داشته است.

وی ادامه داد: از طرفی، برخی صنایع از جمله شرکت‌های شوینده و دارویی و ... فروش مناسبی داشته‌اند و اتفاقا با شیوع کرونا، فروش بهتری ثبت کرده‌اند و از سوی دیگر، بانک‌های کشور ما بیشتر در حوزه املاک و شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری کرده بودند و شیوع کرونا و ریزش بازارهای جهانی، اثر منفی بر عملکرد آنها نداشته است.

این کارشناس اقتصادی افزود: وضعیت مطلوب این گروه‌ها در رشد بازار سرمایه اثرگذار بوده و نقدینگی سرگردان که معمولا در اواخر هر سال جذب بازار خودرو و ملک می‌شده، امسال به خاطر شیوع کرونا و محدودیت های تردد افراد در بازارهای فیزیکی، جذب بازار سرمایه شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران در این روزهای کرونایی، در منازل خود نشسته و به راحتی سهام خرید و فروش می‌کنند و از این طریق، سود کسب می‌کنند ضمن اینکه نرخ ارز، شیب صعودی داشته و افزایش نرخ ارز هم محرک رشد بازار سرمایه بوده است.

بغزیان افزود: بورس تهران وابستگی به سرمایه گذاران خارجی ندارد و از این بابت، متحمل ریسک خروج سرمایه ها نشده است.

وی تصریح کرد: معتقدم روند صعودی بازار سرمایه ادامه دار خواهد بود و با انتخاب گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری، می توان از این بازار منتفع شد. با توجه به محدودیت های صادرات و کاهش قیمت های جهانی، فعلا سهم شرکت هایی که بازار فروش داخلی دارند و وابستگی به صادرات ندارند، گزینه های مناسب تری برای سرمایه گذاری خواهد بود.

بغزیان در خاتمه تصریح کرد: بازار سرمایه در سال جاری می تواند بهترین گزینه برای سرمایه گذاری های کوچک باشد. بازار مسکن هم گزینه مناسبی برای سرمایه های بزرگ خواهد بود؛ البته مشروط بر آنکه سرمایه گذاران، انتظار نقدشوندگی بالا نداشته باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بورس" مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری، اگر...

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بورس" مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری، اگر...

ارسال نظر