بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"بورس" مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری، اگر...

دولت می‌بایست نسبت به تاسیس شرکت های سهامی عام و کانالیزه کردن منابع خرد مردم به سمت صنایعی که تاثیرپذیری کمتری از تحریم ها دارند، اقدام کند تا فعالیت های تولیدی در کشور رونق بگیرد.
کد خبر : ۲۱۶۹۹۸

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه رشد خبره کننده ای داشته و این رشد هم خیل کثیری از مردم را به بورس تهران کشانده و هم نگرانی هایی ایجاد کرده است. دولت قصد واگذاری سهام خود در شرکت های بورسی و تامین مالی از بازار سرمایه را دارد و عده ای دغدغه این را دارند که نکند این بازار، حباب دارد و بعد از واگذاری شرکت های دولتی سهامداران را دچار ضرر و زیان کند.

بهمن آرمان آقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: دولت با مشکلات مالی مواجه شده و تصمیم به واگذاری بخشی از سهام شرکت های دولتی دارد. این واگذاری ها، صرفا با هدف تامین هزینه های جاری دولت صورت خواهد گرفت و به هیچ وجه نمی توان آن را "خصوصی سازی" نامید. بنابراین منافع دولت در این است که قیمت سهم ها تا حد امکان افزایش یابد و از طریق این واگذاری ها، درآمد بیشتری کسب کند. به همین دلیل این فرضیه مطرح است که قیمت سهم های بازار سرمایه، دارای حباب است.

وی افزود: اما واقعیت امر این است که دولت برای تامین هزینه های خود، بدترین راه را انتخاب کرده و معمولا دولت ها برای تامین هزینه های جاری خود، دست به استقراض نمی زنند. آنچه در مورد شرکت های بزرگ بورسی شاهد هستیم، عملکرد نسبتا خوب و سودآوری مناسب اکثر این شرکت ها است. حال اگر دولت تصمیم به واگذاری مابقی سهام خود در شرکت های دولتی دارد، بهتر است این واگذاری از طریق شرکت های کوچک تر بخش خصوصی واقعی، و حتی با قیمت پایین تر از قیمت های کنونی صورت بگیرد. چرا که این روش واگذاری افزایش اشتغال به همراه داشته و در در نهایت درآمد پایدار ایجاد کند.

بازار سرمایه مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری است اگر...

آرمان در رابطه با راهکارهای هدایت نقدینگی بازار سرمایه به سمت تولید و تامین مالی بنگاه های تولیدی اظهار کرد: دولت می‌بایست نسبت به تاسیس شرکت های سهامی عام و کانالیزه کردن منابع خرد مردم به سمت صنایعی که تاثیرپذیری کمتری از تحریم ها دارند، اقدام کند تا فعالیت های تولیدی در کشور رونق بگیرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که دولت تمهیدات بیشتری بکار گیرد، بازار سرمایه می تواند مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری مردم باشد؛ البته با روش فعلی دولت، شاید چنین هدفی محقق نگردد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم روند صعودی بازار سرمایه وابسته به حمایت دولت

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"ثبات" تنها خاطره برای اقتصادی با تغییرات پیاپی!

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حال خوش بورس، ثمره ایرادات ساختاری اقتصاد

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

رشد بازار سرمایه، ادامه‌دار خواهد بود

ارسال نظر