بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

جبران کسری بودجه دولت، تنها هدف ETF 

هدف دولت از این واگذاری را جبران کسری بودجه خواهد بود و عملیاتی مشابه عرضه اولیه توسط دولت صورت می‌گیرد که مبالغ بسیار زیادی نقدینگی لازم است.
کد خبر : ۲۱۶۶۴۵
 
جبران کسری بودجه دولت، تنها هدف ETF 
 
حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در خصوص صندوق‌های ETF به بورس نیوز گفت: ETF‌های خودرویی و بانکی در صف عرضه قرار گرفته اند، اما هنوز خبری از تشکیل پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها نیست.

وی ادامه داد: دولت تصمیم به فروش درصد سهام خود داشته که ۱۷ درصد ایران خودرو و ۱۴ درصد سایپا در قالب این صندوق‌ها واگذار خواهدشد. 

جبران کسری بودجه، هدف دولت از این واگذاری 
این کارشناس بازار سرمایه هدف دولت از این واگذاری را جبران کسری بودجه دانست و گفت: عملیاتی مشابه عرضه اولیه توسط دولت صورت می‌گیرد که مبالغ بسیار زیادی نقدینگی لازم است، همچنین این عرضه در قالب کدملی به مردم عرضه می‌شود، زیرا دریافت کد بورسی برای جمعیتی ۵۰ میلیون نفری قابل اجرا نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای جذاب‌تر شدن، با درصدی پایین‌تر از قیمت واقعی بازار این عرضه‌ها صورت خواهد گرفت. 

از مردم گرفته و دوباره به آن‌ها بازگردانده می‌شود
طریقی روش دولت را جذب نقدینگی از کلیت جامعه عنوان کرد و افزود: این نقدینگی از بازار جذب نشده و با جذب از کلیت جامعه مجددا به آن بازگردانده خواهد شد.

وی تصریح کرد:دولت قصد جذب منابع ۱۵۴ هزار میلیارد تومانی دارد چرا که بودجه واقعی نبوده و از سوی دیگر فروش نفت نیز با مشکل مواجه شده، همچنین بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی دریافت مالیات از کسب و کار‌ها را نیز به تاخیر انداخته است. 

افت قابل توجه در انتظار بورس
این کارشناس بازار سرمایه رشد شاخص را ادامه دار دانست و گفت: به نظر می‌رسد بعد از اتمام موضوعات جاری شاهد افت قابل توجهی در بورس خواهیم بود.

طریقی در پایان خاطر نشان کرد: تا اواخر تابستان و شاید زودتر شاخص مرز یک میلیون واحد را رد خواهد کرد، اما بعد از شهریور ماه افتی قابل توجه در بورس رخ خواهد داد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرصتی طلایی پیش روی "وبصادر" و "وتجارت"

نگاهی به نظرات کارشناسان درخصوص ETF؛

تامین‌مالی‌ ۴درصدی قطره‌ای از دریای بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مثلث بانکی‌ها، استارت واگذاری سهام دولت

وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد؛

راه هموار عرضه سهام توسط عرضه "شستا"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
زرنگ بورس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کارشناس محترمتان احتمالا ملک و املاک خودشون را میخواهند بفروشند و بعد از شهریور وارد بورس شوند و دوست دارند بازار سرمایه افت قابل توجهی داشته باشه تا ارزون بخرند، جا مونده بیچاره!