بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
رشد ۲۳ درصدی سودآوری و ۵۵۰ درصدی قیمت سهام شرکت!

"گکوثر" با فروش غذا و نوشابه سر می‌کند

افزایش ۴۰ درصدی درآمد‌ها در کنار افزایش بیش از ۴۶ درصدی هزینه‌های عملیاتی شرکت از شاخصه‌های سود ناخالص این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی پیش از آن است.
کد خبر : ۲۱۶۸۵۶

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که حتی کم اطلاع‌ترین افراد جامعه نیز خبر از وضعیت نگران‌کننده صنعت گردشگری و شرایط وخیم هتل‌های کشور دارند، سهامداران و سرمایه گذاران همیشه در صحنه این روز‌های بازار بورس بدون توجه به شرایط کنونی، مشغول بالا بردن چند صددرصدی قیمت سهام هتل کوثر اصفهان هستند.

هتلی که با ثبت درآمدی تنها ۵ میلیون تومانی ناشی از فروش غذا و نوشابه در عملکرد فروردین ماه خود زنگ خطر را برای سهامدارانش به صدا درآورد، در عملکرد سال ۱۳۹۸ هم نتوانست نشانه‌هایی را برای چرایی رشد بیش از ۵۵۰ درصدی قیمت سهامش آشکار کند.

درست زمانی که در اواسط سال ۱۳۹۶، سهام شرکت هتل پارسیان کوثر اصفهان پس از مانور تبلیغاتی فراوان توسط مدیران شرکت فرابورس آماده عرضه اولیه در این بازار می‌شد برخی از کارشناسان بازار سرمایه در خصوص نحوه ارزشگذاری غیرمنطقی و مبهم این هتل هشدار داده بودند. حال تنها پس از گذشت دو سال و اندی از عرضه سهام این شرکت در قیمتی بالا و البته رشد قیمتی عجیب در روز‌های پس از عرضه، شاهد تحقق سودی حتی کمتر از سود سال مالی ۱۳۹۶ در سال ۱۳۹۸ هستیم.

علیرغم آنکه این شرکت با تعدیل ۲۳ درصدی سود هر سهم در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷، سودی ۱.۰۰۹ ریالی به ازای هر سهم را روانه سامانه کدال نمود با این وجود سود شناسایی شده این سال همچنان ۱۰ درصد پایین‌تر از سود سال ۱۳۹۶ است.

افزایش ۴۰ درصدی درآمد‌ها در کنار افزایش بیش از ۴۶ درصدی هزینه‌های عملیاتی شرکت از شاخصه‌های سود ناخالص این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ در مقایسه با سال مالی پیش از آن است.

تحقق سود خالص در حدود ۱۱۱ میلیاردی این هتل در سال ۱۳۹۸ در حالی رقم خورد که این هتل در سال مالی ۱۳۹۶، با تحقق ۱۲۳ میلیارد ریال موفق به تحقق سودی ۱.۱۱۸ ریالی به ازای هر سهم شده بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
باستانی
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
درود به رسانتون که تو این بازار همواره از تحلیل و لزوم توجه به علوم سرمایه گذاری حمایت می کنید. بی شک بهترین رسانه بورسی کشور هستید. موقع اون رسیده تا مسئولین هم کمی به فکر ذوب شدن سرمایه مردم عادی بعد از ریزش بازار باشند.