بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش تولید ۳.۷درصدی متانول "شفن"

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در خصوص عملکرد این شرکت در سال ۹۸ اظهار کرد: علیرغم مشکلات و محدودیت‌های متعددی که جمیع صنایع پتروشیمی با آن مواجه بودند، سال گذشته شاهد عملکرد مطلوب این شرکت بودیم.
کد خبر : ۲۱۷۶۰۲
 
ثبت افزایش تولید ۷/۳% متانول
 
محمد جواد بدری، مدیرعامل پتروشیمی فن آوران به خبرنگار بورس نیوز گفت: تولید محصولات با وجود محدودیت در دریافت گاز خوراک (که کاهش تولید ۱۷۰۰۰ تنی تولید متانول را در پی داشت) اما؛ توانستیم با افزایش ۳.۷درصد (سه و هفت دهم درصد) نسبت به سال ۹۷ به رقم تولید ۹۷۲.۰۰۰ تن متانول دست یافته و در صورت عدم بروز چنین مسائلی رکورد جدید تولید وعبور از ظرفیت اسمی در سال رونق تولید از آن " فن آوران" می‌شد. 

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در توضیح دیگر محصول این شرکت عنوان کرد: محصول" اسید استیک" به دلیل مواجهه با پایان عمر راکتور ۲۱۰۱ این واحد (که خرید آن در دستور کارو درحال پیگیری است) تولیدی برابر با سال ۱۳۹۷ و به میزان ۹۹، ۳۲۴ تن را به ثبت رساند. 

وی خاطر نشان کرد: بدلیل مخاطرات احتمالی و بر اساس شبیه‌سازی‌های به‌عمل آمده، تولید بیش از مقدار ذکر شده به علاوه میزان خارج شده از سبد تولید در اثر قطع برق را با هدف حفظ شرایط ایمن در برنامه قرار نداد.

بدری با اشاره به محصول منوکسید کربن این شرکت نیز افزود: خوراک واحد اسید استیک فن آوران و نیز پتروشیمی کارون توسط این محصول تامین می‌شود. 

وی ادامه داد: پس از رفع موارد تعمیراتی کلد باکس و مبدل E-۳۰۰۲ تولید ۷۶، ۸۸۵ تنی، افزایش ۱.۹درصد نسبت به سال را شاهد بودیم، در تعهدات ایجابی با پتروشیمی کارون به‌جای بکارگیری در تولید اسیداستیک به این شرکت ارسال شد تا زمینه تداوم تولید در آن کارخانه و بازده بهینه اقتصادی برای فن آوران فراهم شود.
 
ثبت افزایش تولید ۷/۳% متانول

ثبت فروش ۳۰ میلیون ریالی فن آوران
مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در خصوص میزان فروش این شرکت گفت: ۹۱۷ هزار تن حجم فروش متانول تولیدی سال ۱۳۹۸ به ارزش ۲۳.۸۶۳.۲۶۵ میلیون ریال ونیز ۹۸ هزار تن اسید استیک به ارزش ۴.۶۴۸.۳۰۹ میلیون ریال در کنار فروش ۲۰ هزار تنی منو کسید کربن به مبلغ ۴۶۹، ۲۴۴ میلیون ریال و هیدرو‍ژن مازاد این شرکت جمعا" رقم فروش ۲۹.۳۶۹.۹۵۸ میلیون ریالی محصولات تولیدی این شرکت را محقق ساخت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۲۰درصد بیشتر از رقم فروش سال ۱۳۹۷ (به مبلغ ۲۴.۳۸۱.۴۴۱ میلیون ریال) بوده که عمده آن در بازار‌های صادراتی محقق شده است. هر چند که بر اساس تعهدات الزامی سهم عمده تامین نیاز بازار‌های داخلی بر خلاف سایر تولید کنندگان متانول بر عهده پتروشیمی فن آوران است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به عملکرد این پتروشیمی در بورس‌کالا؛

خوش اقبالی اسیداستیک "شفن"

رشد محسوس درآمد‌های غیرعملیاتی این پتروشیمی بررسی شد؛

افزایش ۱۰ درصدی سودآوری پتروشیمی "شفن"

افزایش ۱۸۴تنی معاملات این پتروشیمی در بورس‌کالا ثبت شد؛

افزایش فروش ۱۸۴ تنی اسیداستیک "شفن"

ارسال نظر